۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۳۶۲۴۹
در جلسه شورای شهر بیرجند مطرح شد؛
عضو شورای شهر بیرجند گفت: از منظر ضرورت‌های مرتبط با پدافند غیرعامل اینکه اکثر مراکز درمانی بیرجند در یک نقطه شهر قرارگرفته قابل توجیه نیست.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، در جلسه صبح شنبه شورای شهر بیرجند مسائلی چون وضعیت مراکز درمانی بیرجند، ترافیک خیابان طالقانی، تصفیه پساب شهری برای آبیاری فضای سبز مورد بررسی قرار گرفت.

رضا حسنی صفت صبح شنبه در جلسه شورای شهر بیرجند اظهار کرد: بیشترین جمعیت بیرجند در منطقه یک و شمال شهر متمرکزشده است که این مسئله  نشان از ضرورت ایجاد یک مرکز شبانه‌روزی درمانی در این منطقه دارد.

عضو شورای شهر بیرجند بیان کرد: قول و وعده‌هایی در این زمینه داده‌شده و در حال پیگیری است ولی هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده است.

وضعیت درمان مردم بعد از انتقال بیمارستان امام رضا(ع) مدنظر قرار گیرد

حسنی صفت ادامه داد: همچنین گفته‌ها و برنامه‌ریزی‌ها نیز نشان از تخریب تمام یا بخشی از بیمارستان مرکز شهر بیرجند (بیمارستان امام رضا) و انتقال آن به بیمارستان رازی دارد.

 وی افزود: هرچند تخریب این بیمارستان به معنای ساخت یک بیمارستان جدید با امکانات بیشتر و بهتر است اما با توجه به وضعیت اعتباری بی‌شک اتمام این پروژه مدت‌ها طول خواهید کشید و نباید گذاشت این موضوع مشکلاتی را برای مردم ایجاد کند.

عضو شورای شهر بیرجند گفت: از طرف دیگر از منظر ضرورت‌های مرتبط با پدافند غیرعامل اینکه اکثر مراکز درمانی بیرجند در یک نقطه شهر قرارگرفته قابل توجیه نیست.

همچنین در این جلسه علیرضا محمودی راد عضو دیگر شورای شهر بیرجند گفت: درگذشته بیماران دارای دفترچه بیمه خدمات درمانی در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی پذیرفته می‌شدند که اکنون پذیرش آنان با مشکلاتی روبه‌رو است.

پیشنهاد توقف انتقال بیمارستان امام رضا(ع) تا ساخت مرکز درمانی شمال شهر

وی اظهار کرد: با توجه به این مطلب اگر قرار بر تعطیلی بیمارستان امام رضا(ع) است، بی‌شک مردم برای بحث درمان با مسائلی مواجه خواهند شد و از این‌جهت پیشنهاد می‌شود تا انجام امور اداری مرکز درمانی شمال شهر انتقال بیمارستان مرکز شهر متوقف شود.

محمودی راد گفت: راه‌اندازی پلی کلینیک شبانه‌روزی در شمال شهر بیرجند در حال پیگیری است و امیدواریم به‌زودی محقق شود.

حجت‌الاسلام مهدی عبدالرزاق عضو شورای شهر نیز در این جلسه گفت: مردم از ترافیک خیابان طالقانی و خیابان شیرین گلایه دارند که در این زمینه باید برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه بحث ترافیک خیابان طالقانی از مدت‌ها قبل مطرح‌شده است ولی هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده است، یادآور شد: بهبود وضعیت آسفالت خیابان‌های مهرشهر نیز یکی دیگر از درخواست‌های مردم است که شهرداری باید به آن اهتمام ورزد.

مرتضی یزدان‌شناس عضو دیگر شورای شهر بیرجند نیز در جلسه شورای شهر با اشاره به پروژه تصفیه پساب شهری  برای آبیاری فضای سبز شهری گفت: در حال حاضر ۱۶ میلیون لیتر پساب وجود دارد که در طرح ارائه‌شده تصویر حدود میلیون لیتر مدنظر قرارگرفته است.

وی یادآور شد: آز آنجایی که بخشی از فضای سبز بیرجند با آب شرب آبیاری می‌شود در جهت رفع این مسئله پیشنهاد تصویر ۱۰۰ درصد پساب خروجی داده می‌شود.

در نهایت تصمیم گرفته شد کلیاتی از این طرح تدوین و به شورای شهر برای بررسی و تأمل بیشتر ارائه شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر