۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۳۶۱۳۵
با حضور وزیر ارتباطات صورت گرفت؛
آذری جهرمی اعلام کرد: تجهیز تمامی استان های کشور به این نوع بالن در دستور کار پدافند غیر عامل وزارت ارتباطات قرار دارد .

به گزارش خبرنگار پایداری ملی،آیین ویژه رونمایی از این بالن در حاشیه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی مازندران در سالن استانداری برگزار و لحظاتی بعد بالن از میدان امام خمینی (ره) ساری به پرواز در آمد.

محمد جواد جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره این بالن اظهار داشت : بالن امدادی که امروز در استان مازندران به بهره برداری رسیده است از ویژگی های خاص و با اهمیت تر برخوردار است .

وی افزود : بالن امدادی مازندران در ارتفاع یکصد متری از سطح زمین قادر است تا شعاع چهار کیلومتر را پوشش دهد .

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هنگامی که این بالن در حال پرواز است ، 800 نفر تا شعاع چهار هزار متری قادرند از خدمات ارتباطی تلفن همراه و اینترنت آن بهره مند شوند.

جهرمی یکی از ویژگی های دیگر این بالن را فراهم کردن امکان برقراری مکالمه بیسیمی برای امدادگران اعلام کرد و افزود : این بالن با توجه به خدماتی که قادر است ارائه کند ، جزو اولین بالن امدادی شرایط بحرانی کشور به شمار می رود .

وزیر ارتباطات گفت: با توجه به گردشگر پذیر بودن مازندران ، می بایست بالن های امدادی شرایط بحران بیشتری برای این استان تهیه شود تا تعللی در ارائه خدمات ایجاد نشود .

آذری جهرمی اعلام کرد: تجهیز تمامی استان های کشور به این نوع بالن در دستور کار پدافند غیر عامل وزارت ارتباطات قرار دارد .

وی افزود : این بالن ها در زمان وقوع حوادث که برج های مخابراتی ، شبکه های برق و فیبر نوری آسیب می بینند ، مورد استفاده قرار خواهد گرفت .

بالن امدادی پس از رونمایی و بهره برداری به ستاد بحران استان مازندران تحویل شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر