۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۳۵۷۱
سردار نقدی در جشنواره حضرت علی‌اکبر(ع):
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: به زودی شاهد تحولات بزرگی در دنیا خواهیم بود که نتیجه حضور و حماسه‌آفرینی سیاسی ملت ماست.

سرتيپ بسيجي محمدرضا نقدي -رييس سازمان بسيج مستضعفين- در پنجمين جشنواره اجتماعي حضرت علي اكبر عليه السلام كه در سالن شهداي بصيرت واقع در لانه سابق جاسوسي امريكا برگزار شد گفت: 24 خرداد روزي تاريخي و سرنوشت ساز براي انقلاب اسلامي شد كه طبق بيان امام خامنه اي سِحرهاي دشمن در آن باطل شد و تلاش ويژه دشمن را طي 4 سال اخير براي انزواي انقلاب اسلامي به شكست كشانيده و زمينه را براي اقبال گسترده مردم دنيا و الگوگيري از ارزش هاي انقلاب مهيا كرد.

سردار نقدي پيروزي هاي گذشته را مرهون بيداري، حضور و بصيرت ملت دانسته و اظهار داشت: سر منشاء همه موفقيت ها نيروي انساني است كه بايد پايدار شود و آن مستلزم توجه به نسل جوان مي باشد چرا كه هر سه حوزه تكاملي انسان شامل جسم و ورزش، اخلاق و معنويت و فكر و علم در جواني شكل مي گيرد.

ايشان دلايل اوج اخلاقي، فكري و جسماني انسان در ايام جواني را برشمرده و افزود: توجه به اين قشر براي تعيين وضعيت آينده جامعه بسيار سرنوشت ساز مي باشد كه هدف اين جشنواره نيز همين توجه است تا ثابت كند جوان بودن فرماندهان و فجرآفرينان در دفاع مقدس يك استثناء نبوده بلكه يك قاعده است. همچنان كه امروز اغلب عوامل موثر در علوم هسته اي، فضايي، نانو و ... از جوانان هستند.

وي تلاش دشمنان ملت و شيطان براي تخريب جوانان در هر سه بعد تكاملي انسان را به دليل همين حساسيت و اهميت دانسته و تصريح كرد: در همين راستا استكبار جهاني توليد، توزيع و قاچاق مواد مخدر را در حجم بسيار گسترده از برنامه هاي اصلي خود قرار داده تا جايي كه حتي توزيع و فروش مشروبات الكلي را بيمه كرده است و 120 كانال تصويري ماهواره اي را براي تخريب اخلاق و معنويت جوانان راه اندازي كرده است.

رييس سازمان بسيج مستضعفين تلاش شيطان براي هموار سازي زمينه هاي تخريب در جوانان با استفاده از سركشي تمايلات و غرايز انساني را يادآور شده و بيان كرد: بايد در توجه و پرداختن به جوانان شتاب كرد تا از دشمن و شيطان براي استفاده از اين منبع عظيم و آينده ساز كشور عقب نمانيم.

ايشان جوانان را حماسه آفرين اصلي در خلق حماسه سياسي 24 خرداد دانسته و ادامه داد: علي رغم يأس پراكني دشمن و تلاش براي القاي ضعف؛ شاهد پيشرفت ها و موفقيت هاي روز افزون جوانان كشورمان در تمامي عرصه ها هستيم.

وي شهيدان دانشجو و دانش آموز چابهاري را كه سال گذشته با ايثار جان خود مانع از كشتار مردم شدند، فهميده هاي نسل چهارم انقلاب عنوان نموده و خاطر نشان كرد: جواني كه در فتنه 88 با نثار دو چشم خود جانباز شد و بالاتر از آن دختري كه با كمترين مهريه همسري اين جانباز را پذيرفت، سرمايه هاي ملت هستند كه امريكا و دنيا بايد بدانند با اين جوانان مواجهند.

جانشين فرمانده كل سپاه در امر بسيج با تاكيد بر قدرشناسي از جوانان و معرفي الگوهاي جوان به جامعه ي بشري تاكيد كرد: بايد ضمن شناسايي و تشويق اين جوانان، آنها را به ساير دستگاه ها معرفي نمود و همچنين رسانه ها نيز براي معرفي بيشتر آنها به جامعه بشري تلاش كنند چرا كه اين ثروت نتيجه محبت اهل بيت عليهم السلام است.

وي با تاكيد بر شناسايي و معرفي جواناني كه مانند دفاع مقدس در اردوهاي جهادي از مطرح شدن فرار مي كنند اظهار داشت: جا دارد اين الگوها به جوامع بشري معرفي شوند تا دنيا بداند «علي اكبر» ها افسانه نيستند.

ايشان با اشاره به سخن امام علي عليه السلام كه فرمودند «دل نوجوانان مانند زمين آماده است» اظهار داشت: بايد تلاش كرد تا بذر اسلام ناب محمدي را در دل نوجوانان و جوانان بكاريم و اين رسالت سنگين امروز ماست.

همچنين در اين جشنواره از 30 جوان برتر كشور در زمينه هاي عفاف و حجاب، امر به معروف و نهي از منكر، جوانان ايثارگر، جوانان امدادگر، جوانان جهادگر، موسسات مردم نهاد، امور خيريه، تشكل هاي دانش آموزي، تشكل هاي دانشجويي و مساجد و هيئات مذهبي تقدير شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر