۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۳۴۴۷۳
جانشین قرارگاه پدافند زیستی سازمان پدافند غیرعامل خبر داد:
جانشین قرارگاه پدافند زیستی سازمان پدافند غیرعامل گفت: در پدافند زیستی بحث آموزش و پژوهش بسیار مهم است و در اولویت کار قرار دارد ضمن اینکه باید به ایمنی زیستی و دفاع زیستی هم بپردازیم.

به گزارش پایداری ملی، جانشین قرارگاه پدافند زیستی شامگاه یکشنبه در جلسه کارگروه پدافند غیرعامل حوزه زیستی بخش کشاورزی استان کردستان اظهار داشت: بحث پدافند غیرعامل چرخه‌ای است و برای این کار پایه‌هایی وجود نداشت و الگو و مدلی برای پرداختن به آن نداشتیم.

وی افزود: در ابتدا سیاست‌های زیستی تهیه، تصویب و ابلاغ شد و وزارت جهاد کشاورزی این سیاست‌ها را برای استان‌ها فرستاد.

جانشین قرارگاه پدافند زیستی سازمان پدافند غیرعامل عنوان کرد: پدافند غیرعامل یک سند کلی است که متأسفانه با چند مسئله مهم مواجه است. 

وی ادامه داد: در حوزه گیاه و منابع غذایی طبعاً مرزهای ورودی ما پایانه‌های ما هستند و در موادی که وارد کشور می‌شود، هیچ تعامل، هماهنگی و جهت‌گیری یکپارچه به عنوان مرزبانی زیستی نداریم.

اجرای سند راهبردی صنایع ژنتیک کشور اولویت پدافند غیرعامل

وی خاطرنشان کرد: در سال 90 آیین‌نامه‌های مرزبانی زیستی از طریق کمیته ابلاغ شد و پایانه‌های ما زمینی،هوایی،دریایی هستند.

جانشین قرارگاه پدافند زیستی سازمان پدافند غیرعامل گفت: این بحث مهمی است که نظام، تجهیزات و زیرساخت نداریم، عقب‌ماندگی و شرایطی در کشور داریم که متوقف شده‌ایم و در همه حوزه‌ها همین گونه است، بنابراین باید پدافند غیرعامل را در حوزه‌های مختلف تقویت کنیم. 

وی افزود: پدافند غیرعامل با 15 دستگاه اجرایی کشور در کمیته دائمی به تصویب رسید و در بهمن‌ماه سال گذشته ابلاغ شد.

وی خاطرنشان کرد: سند راهبردی صنایع ژنتیک کشور بحث بسیار مهمی است که به امنیت غذایی و مسائل ژنتیک در ابعاد مختلف می‌پردازد. 

جانشین قرارگاه پدافند زیستی سازمان پدافند غیرعامل تبیین کرد: در پدافند زیستی بحث آموزش و پژوهش بسیار مهم است و در اولویت کار قرار دارد، ضمن اینکه بحث ایمنی زیستی و دفاع زیستی موضوعی است که می‌توان با عنوان مشترک به آن بپردازیم. 

وی توضیح داد: بحث امنیت غذایی بحث تولید است که سلامت و امنیت را بتوانیم حفظ کنیم که برگزاری رزمایش‌های تخصصی در استان به بلوغ و روند کار کمک می‌کند. 

وی مطرح کرد: دستورالعمل‌های اجرایی یک فرآیند و الگویی دارند وقتی آنها را انجام بدهیم نتیجه ملموس می‌شود لذا کار باید تخصصی دنبال شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر