۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۳۴۱۲
گاردین به نقل از اسنادی فوق محرمانه:
گاردین به نقل از اسنادی فوق محرمانه گزارش کرد که ایران، اردن،‌ پاکستان و مصر بیش‌ترین اهداف نظارت و تجسس اطلاعاتی آمریکا بوده‌اند.

شبکه خبری العربیه با اشاره به این خبر افزود: این اسناد نشان ‌دهنده یک ابزار کاوش اطلاعات و تحلیل اطلاعات جاسوسی متعلق به آژانس امنیت ملی آمریکاست که به آن با عنوان «مخبر بی‌ حد و مرز» اشاره می‌شود و قادر به جمع‌آوری داده‌ها از طریق شبکه‌های تلفنی و کامپیوتری است.

براساس اطلاعات آژانس ملی آمریکا درباره این برنامه که در اختیار گاردین قرار گرفته است، این ابزار به کاربران اجازه می‌دهد کشوری را روی نقشه انتخاب کرده و حجم اطلاعات مربوط به آن را مشاهده کند.

در نقشه‌هایی که در اختیار گاردین قرار گرفته نشان داده می‌شود که ایران کشور اصلی هدف جمع‌آوری اطلاعات بوده است دست کم در یک دوره 30 روزه که در مارس 2013 پایان یافته 14 میلیارد گزارش از آن تهیه شده است.

دومین کشور مورد نظر پاکستان با 13.5 میلیارد گزارش در همان دوره زمانی بوده و پس از آن اردن با 12.7 میلیارد قرار دارد.

مصر و هند نیز پس از این کشورها در راس جمع‌آوری اطلاعات قرار دارند.

این گزارش در بهبوهه اتهامات کنگره علیه آژانس امنیت ملی آمریکا مطرح می‌شود مبنی بر این که این آژانس از مردم آمریکا جاسوسی می‌کند. در مارس سال جاری این آژانس در جلسه استماع سنا ادعا کرد که تکنولوژی که در اختیار دارد قادر به ردگیری و جمع‌آوری داده‌ها درباره ارتباطات مردم نیست. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر