۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۳۴۰۴۸
روز سه شنبه هفته گذشته اسدالله کریمی معاون امور شهری و تهران سازمان پدافند غیرعامل به همراه احمدرضا فتاحی مدیر حوزه مدیریت شهری سازمان پدافند غیرعامل در جلسه ای که با حضور محمدرضا عراقی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیران کل، شهرداران و اعضای کارگروه خدمات شهری استان برگزار گردید، حضور یافتند.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، محمودرضا عراقی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان هم در این کارگروه گفت: در استان همدان مطالعه طرح جامع شروع شده است و باید برای هر طرح پیوست مطالعات پدافند غیرعامل داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار وضعیت استان را در حوزه امور شهری خوب ارزیابی کرد و تصریح کرد: با توجه به بررسی های بعمل آمده در این موضوع، همدان جزو استان های پیشرو در ساخت و سازهای شهری با رعایت نکات ایمنی است و از لحاظ امن بودن سازه ها شرایط مطلوبی دارد.

اسدا... کریمی در کارگروه پشتیبانی و خدمات شهری پدافند غیرعامل گفت: انتظاراتی از شهرداریها وجود دارد که عمده ترین آن شناسایی داراییهای شهر است. همچنین یکی از بندهای سیاست کلی نظام خروج از مراکز پرخطر شهری است و اگر امکان جابه جایی ندارد باید برای آن حریم تعریف شود.

وی بیان کرد: شهرداری همدان از جمله شهرداری هایی است که در این زمینه پیشرو است.

معاون شهری سازمان پدافند غیر عامل کشور یکی از راهبردهای دشمن برای ضربه زدن به کشورها را شناسایی زیرساختهای دیگر کشورها و از بین بردن آنها عنوان کرد و افزود: پیوستهای پدافند غیرعامل در طرحهای تفصیلی شهرها حتماً باید دیده شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری همدان نیز گفت: در سال گذشته 211 کارگاه در حوزه هشتگانه پدافند غیرعامل با همکاری آموزش و پرورش و 91 مانور و رزمایش در این زمینه اجرا شده است.

هاشم صوفی افزود: افتتاح 26 پروژه پدافند غیرعامل، انعقاد چهار قرارداد مشترک با دانشگاههای استان، تشکیل 38جلسه در کارگروههای یازدهگانه پدافند غیرعامل، 182 جلسه در حوزه پدافند در استان، 13 سخنرانی در هفته پدافند غیرعامل در خطبههای نماز جمعه، 94 دیدار و نشست با مسوؤلان استانی از دیگر فعالیتهای سازمان پدافند عامل در سال گذشته بوده است.

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری همدان هم گفت: آماده سازی شهروندان در مواقع بحرانی یک ضرورت است.

بیتا روحی به تدوین پرسشنامه برای هر محله که توسط مسؤولان نواحی آن محله در خصوص اطلاعاتی از جمله قومیتها، شناسایی افراد معتمد محل، شناسایی مراکز دسترسی به شبکههای بافت شهری و... اشاره کرد و گفت: آموزشهای لازم را از سنین پایین با همکاری آموزش و پرورش برای دانشآموزان آغاز کرده ایم و در زمینه مدیریت سوانح پسماند نیز موفق به دریافت کد ملی استاندارد شده ایم.

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری همدان با بیان اینکه برای اماکن تجاری، مسکونی و اداری تعیین وظایف در حوزه پدافندغیر عامل انجام شده است.

روحی در خصوص اسکان اضطراری در مواقع بحرانی گفت: باغ میوه به عنوان اردوگاه و فضاهای سبز و پارکها به نسبت جمعیت هر محله اولویت بندی شده است و محلاتی هم که فاقد فضای سبز هستند مشخص شده و برای آنها نقشه تخلیه اضطراری و اسکان طراحی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به صدور 25 پروانه ساختمانی که به مبحث 21 ساختمان در زمینه پدافند غیرعامل توجه کرده اند اشاره کرد و از تشکیل هیأت اندیشه ورز و نرمافزار جامع مدیریت بحران خبر داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر