۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۳۳۷۵
انديشکده مؤسسه مطالعات امنيتي اتحاديه اروپا
ايران به هر حال انتخابات رياست جمهوري، جنگ‌ها و بحران‌هاي سياسي را به طور معمول و با سرسختي پشت سر خواهد گذاشت.
مؤسسه مطالعات امنيتي اتحاديه اروپا در تحليل خود از انتخابات رياست جمهوري ايران تأکيد کرد حضور مردم در اين انتخابات حداکثري خواهد بود.
 انديشکده مؤسسه مطالعات امنيتي اتحاديه اروپا طي تحليلي نوشت: انتخابات سال 2009 و حوادث پس از آن چالشي بزرگ براي جمهوري اسلامي ايران بود، به طوري که برخي گمان مي‌کردند اوضاع ايران به حالت پيشين خود بازنمي‌گردد در حالي که اين‌گونه نشد.
در ادامه اين تحليل آمده است: با اين حال انتخابات رياست جمهوري پيش روي ايران بسيار فراتر از آني است که کسي بتواند متصور نتيجه آن شود، روي هم رفته چيزي که مي‌توان در مورد جمهوري اسلامي به طور قطع گفت اين است که ايران به هر حال انتخابات رياست جمهوري، جنگ‌ها و بحران‌هاي سياسي را به طور معمول و با سرسختي پشت سر خواهد گذاشت.
مؤسسه مطالعات امنيتي اتحاديه اروپا در بخش ديگري از تحليل خود به ميزان مشارکت مردم در انتخابات آتي اشاره و تأکيد کرد: حضور مردم در انتخابات آتي حداکثري خواهد بود و يکي از دلايل اين حضور حداکثري همزماني انتخابات رياست جمهوري با رأي‌گيري براي شوراهاي شهري و روستايي است.
اين مؤسسه مطالعاتي مرتبط با اتحاديه اروپا در پايان با پيش بيني اينکه انتخابات ايران به دور دوم خواهد رسيد تصريح کرد: حتي اگر دو نامزدي که در نهايت به دور دوم مي‌روند قاليباف و جليلي باشند هر دو براي عبور از مشکلات اجتماعي و اقتصادي و سياسي پاسخ‌هاي متفاوتي خواهند داشت و حاميان خاص خود را به پاي صندوق‌هاي رأي خواهند کشيد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر