۱۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۳۳۴۸
در مراسم رونمایی كتاب برنامه ھای ھسته ای ایران/
در مراسم رونمایی كتاب 'برنامه ھای ھسته ای ایران' درموسسه مطالعات استراتژیك اسلام آباد (ISSI) ؛ كارشناسان سیاسی و اندیشمندان این كشور از برنامه ھای صلح آمیز ھسته ای جمھوری اسلامی ایران حمایت و این فناوری را حق مشروع مردم كشورمان دانستند.
مراسم رونمایی كتاب 'برنامه ھای ھسته ای ایران' عصر امروز چهارشنبه در موسسه مطالعات استراتژیك اسلام آباد با حضور 'غنی جعفر ملك' نویسنده این كتاب و جمعی از كارشناسان ارشد مسائل سیاسی، امنیتی، منطقه ای و اساتید دانشگاھی برگزار شد.
سخنرانان در این مراسم تاكید كردند: جمھوری اسلامی ایران یك كشور مسوولیت پذیر بوده و ایران به جھان اطمینان داده كه ھرگز به دنبال تولید و استفاده از سلاح ھای ھسته ای نیست.
'غنی جعفر ملك' نویسنده كتاب برنامه ھای ھسته ای ایران به زبان انگلیسی و مشاور ارشد موسسه مطالعات استراتژیك اسلام آباد در این مراسم گفت: وی در این كتاب با چشم انداز دقیقی به برنامه ھای صلح آمیز ھسته ایران پرداخته و در این خصوص به بحث ھای مختلفی اشاره كرده است.
وی افزود: در حال حاضر اخبار و داستان ھای غیرواقعی و مختلفی درباره برنامه ھای صلح آمیز ھسته ای ایران از طرف رسانه ھای وابسته به آمریكا و رژیم صھیونیستی منتشر شده است، با این حال انتشار این كتاب تلاشی برای تاكید بر مسالمت آمیز بودن برنامه ھای ھسته ای جمھوری اسلامی و چشم اندازی در مواضع اصولی دولت ایران می باشد.
به نقل از خبرنگار ایرنا , 'غلام موجدید' سرتیپ بازنشسته نیروھای ھوایی پاكستان و مشاور ارشد كنونی موسسه مطالعات استراتژیك اسلام آباد درباه رونمایی از این كتاب گفت: حقوق ھسته ای جمھوری اسلامی باید محترم شمرده شود، ایران امضاء كننده پیمان منع گسترش سلاح ھای ھسته ای (NPT) بوده و برنامه ھای ھسته ای این كشور كاملا تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) قرار دارد.
این تحلیلگر پاكستانی گفت: آقای غنی جعفری ملك در این كتاب به طور صریح به بخش ھای فنی، سیاسی، استراتژیك و تحولات كنونی در ارتباط با برنامه ھای ھسته ای ایران، سیاست ھای دوگانه عناصر در این خصوص، سیاست ھای آشكار ھسته ای تھران و عملكرد صادقانه این كشور اشاره و به آنها پرداخته است.
غلام موجدید تاكید كرد: من به عنوان یك دانشجو و پژوھشگر امور استراتژیك و سیاست ھای ھسته ای، مفتخرم كه مطالعه كتاب برنامه ھای ھسته ای ایران را برای شھروندان پاكستانی، دانشجویان، پژوھشگران مسائل راھبردی و تصمیم گیرندگان در زمینه سیاست ھای استراتژیكی و ھسته ای توصیه كنم.
سید 'قندیل عباس' استاد بخش سیاست و روابط بین الملل دانشگاه بین المللی قائد اعظم اسلام آباد پاكستان نیز در این مراسم گفت: غنی جعفر ملك از معدود كارشناسان مستقل و برجسته پاكستانی است كه موضوع برنامه ھای صلح آمیز ھسته ای ایران را بطور كامل پیگیری و با ویژگی ھای پژوھشی و علمی خود در این خصوص تحقیقاتی صورت داده است.
وی تاكید كرد: زمانی كه حضرت آیت الله خامنه ای رھبر معظم انقلاب اسلامی ایران , تولید، انباشت و استفاده از سلاح ھای ھسته ای را با صدور فتوایی در اسلام حرام اعلام كردند، یعنی غربی ھا نباید ھیچ تردیدی داشته باشند , ایران به دنبال توسعه فناوری صلح آمیز ھسته ای بوده و ھیچ اقدامی در خصوص تولید تسلیحات اتمی نخواهد كرد.
قندیل عباس افزود: من بارھا به ایران سفر كرده و از نزدیك شاھد قدرت فتوای دینی مراجع و اھمیت و احترام مردم ایران به احكام رهبر انقلاب اسلامی ایران بوده ام .
مدرس رشته علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه پاكستان خاطر نشان كرد: جمھوری اسلامی ایران , فناوری صلح آمیز ھسته ای را در بخش ھای پزشكی و تولید انرژی استفاده می كند، بنابراین جامعه بین الملل به ویژه كشورھای غربی نیز باید جوابگوی نگرانی ھای تھران در راستای اتهاماتی كه به آنها از سوی غرب زده می شود , باشند.
'اظھر احمد' از تحلیلگران ارشد امور امنیتی پاكستان نیز گفت: كتاب برنامه ھای ھسته ای ایران نه تنھا به برنامه ھای صلح آمیز جمھوری اسلامی پرداخته بلكه در این مجموعه امتیازات جغرافیایی و سیاست ھای موثر بر منطقه را نیز مورد بحث و بررسی قرار داده است.
وی تاكید كرد: باید از آقای غنی جعفر ملك برای تالیف چنین كتاب و تحلیلی درباره برنامه ھای صلح آمیز ھسته ایران قدردانی و تجلیل شود.
اظھر احمد ادامه داد: نویسنده این كتاب بسیار منظم و ظریف در پرداختن به حقایق و وجود سیاست ھای دوگانه غرب در قبال برنامه ھای ھسته ای ایران و همچنین ناتوانی نھادھای جھانی به ویژه سازمان ملل متحد و آژانس بین الملی انرژی اتمی برای حل و فصل طرح مسائل بی اساس علیه ایران پرداخته است.
وی گفت: غنی جعفر ملك در این كتاب , یك برآورد متعادل و متوازن درباره برنامه ھای ھسته ای ایران بازتاب داده و مشاوره ھای خوبی به بازیگران منطقه ای و فرا منطقه ای در این خصوص ارائه كرده است.
'نجم رفیق' معاون مدیر كل موسسه مطالعات استراتژیك اسلام آباد (ISSI) نیز در پایان این مراسم از غنی جعفر ملك نویسنده كتاب برنامه ھای ھسته ای ایران تقدیر و از حضور تحلیلگران، اساتید دانشگاھی و دانشجویان در این مراسم قدردانی كرد.
در پایان این مراسم استقبال چشمگیری از فروش نسخ این كتاب بعمل آمد .
              
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر