۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۳۳۲۰۱
نخستین همایش ملی پدافند غیرعامل در نظام بانکی و مالی صبح فردا (سه شنبه)در محل مرکز همایش های خلیج فارس پژوهشگاه نیروبرگزار می گردد.

به گزارش روابط عمومی سازمان پدافند غیر عامل کشور،نخستین همایش ملی پدافند غیرعامل در نظام بانکی و مالی با حضور رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور ،مدیران عامل بانک ها،وزارت اقتصاد،سازمان برنامه و بودجه، و اساتید دانشگاهی متخصص در حوزه بانکداری و اعضای کمیته پدافند غیرعامل بانک مرکزی و شبکه بانکی کشور با هدف ارتقاء آگاهی مدیران و کارکنان بانک ها و موسسات مالی با تهدیدات این حوزه، برگزار خواهد شد.

دکتر مرتضی ترک تبریزی دبیر علمی نخستین همایش ملی پدافند غیرعامل در نظام بانکی و مالی در این باره  به خبرنگار پایداری ملی گفت:بانك‌ها به عنوان ابزارهاي مديريت پولي در كشور از نقاط آسيب‌پذير محسوب مي‌شوند و هرگونه اختلال در نظام گردش پولي كشور می تواند باعث سلب آرامش و امنیت عمومی شود.

برگزاری نخستین همایش ملی پدافند غیرعامل در نظام بانکی و مالی

وی ادامه داد:ورود بانك‌هاي خصوصي به عرصه‌ي بانكداري كشور و ‌ارائه خدمات نوين بانكي موجب رضايت مشتريان بانكها شده است. بانكهاي دولتي نيز به منظور عقب نماندن از حركت سريع سيستم بانكي مجبور به ايجاد تغيير و تحول در ارائه خدمات و ساختارهاي خود شده‌اند اما ايجاد سريع خدمات و ارائه آن به مشتري بدون ايجاد زير‌ساخت هاي مناسب موجب ايجاد منافذي در سيستم‌هاي بانكي مي‌شود كه بي‌توجهي به آن مي‌تواند زیان های جبران‌ ناپذيري را به پيكره نظام پولي كشور وارد كند.

دبیر علمی همایش گفت:متاسفانه با وجود اهمیت بسیار زیاد پدافند غیرعامل درنظام بانکی، هنوز بسیاری از مدیران و کارشناسان این حوزه، با فرهنگ پدافند غیرعامل آشنا نیستند لذا بررسی مهمترين چالش‌هاي نظام بانكي در خصوص مسائل پدافند غيرعامل با رويكرد همه جانبه بویژه آسيب‌پذيري سيستم‌هاي فناوري اطلاعات ضروری به نظر می رسد.

وی محورهای همایش را

- سطح بندی و طبقه بندی دارایی های فضای سایبری در بانکها

- پدافند غیرعامل در هوشمندسازی ساختمانهای بانک

- صیانت از دارایی ،نگهداری ثروت و حفظ اعتماد مشتریان

- صیانت و حفاظت از منابع و تاسیسات بانکی

- تهدیدشناسی در بانک

- اقدامات خرابکارانه در سیستم اطلاعاتی شبکه بانکی و مالی

- راهبردهای مصون سازی زیرساخت های شبکه بانکی

- مدیریت مخاطرات در حملات سایبری به بانکها

- تاب آوری و پایدارسازی زیرساخت های شبکه بانکی در قابل تهدیدات و حملات سایبری

- فناوری‌های جدید تولید تهدیدات سایبری

- الزامات فنی بومی سازی تجهیزات بانکداری الکترونیک

- فرصت ها و تهدیدات بانکداری الکترونیکی

- مدیریت تداوم خدمات بانکی به مردم

عنوان نمود.لازم بذکر است؛ این همایش صبح روز سه شنبه مورخ 15/12/1396 در مرکز همایش های خلیج فارس پژوهشگاه نیروبرگزار می گردد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر