۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۳۲۹۵۱
مديركل پدافند غيرعامل استانداري يزد:
مديركل پدافند غيرعامل استانداري يزد در نشست ساماندهي مرغ داري ها و گلخانه هاي استان با اشاره به اهميّت پدافند زيستي تاكيد كرد: حفظ امنيت غذائي و سلامت مردم در اولويت فعاليت هاي پدافند غيرعامل استان قرار دارد.
مجيد وفايي شاهي
به گزارش خبرنگار پايداري ملّي، «محمدصادق طهماسبي» روز دوشنبه 30 بهمن ماه در نشست ساماندهي مرغ داري ها و گلخانه هاي استان ضمن تسليت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: همه ما به اهميّت پدافند زيستي و حفظ امنيت غذائي مردم واقف هستيم و اين موضوع آن قدر مهم است كه مقام معظم رهبري در سخني مي فرمايند: « كشاورزي و دامداري ما يك بخش ويژه و استثنائي است و همه بايد براي آن تلاش كنند. امنيت غذائي براي كشوري بزرگ، پرجمعيت و داراي هدفهايي بلند مانند ايران بسيار مهم است.»

دبير شوراي پدافند غيرعامل استان ادامه داد: ضروري است اقدامات و الزامات پدافند زيستي و غيرعامل را در حوزه محصولات غذائي داشته باشيم زيرا تهديدات زيستي در برخي موارد تهديداتي خاموش و گاه به سختي قابل كنترل هستند.

طهماسبي افزود: حفظ امنيت غذائي مردم و سلامت آنها به عنوان سرمايه هاي اصلي كشور و استان در اولويت فعاليت هاي پدافند غيرعامل استان قرار دارد.

مديركل پدافند غيرعامل استانداري خاطرنشان كرد: خوشبختانه در استان يزد با حمايت هاي استاندار محترم به عنوان فرمانده قرارگاه پدافند زيستي استان و راهنمائي هاي معاون محترم سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، تعامل دستگاه ها و نهادهاي اجرائي استان ازجمله اداره كل دامپزشكي، فرماندهي نيروي انتظامي و سازمان جهاد كشاورزي استان در حوزه تهديدات زيستي و به ويژه مهار آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان، شناسائي كانون هاي آلوده و انهدام مرغ ها و  طيور مبتلا به اين بيماري، اقدامات سريع و بسيارخوبي انجام شده و همچنان تا مهار و پاك سازي كامل درحال انجام است.

دبير قرارگاه پدافند زيستي استان گفت: البته بايد در اين مقوله قبل از هر فعاليتي به اقدامات پيشگيرانه توجه كنيم تا به بيت المال، سرمايه هاي مردم و اقتصاد استان و كشور ضربه وارد نشود و مولفه هاي اصلي توليد و توسعه مورد تهديد قرار نگيرد.

طهماسبي در پايان سخنان خود بر ضرورت تشكيل كارگروهي تخصصي در قالب قرارگاه پدافند زيستي استان براي شناسائي، رصد و پايش واحدهاي توليدي دام و طيور و بررسي فرآيند صدور مجوز اين واحدهاي توليدي تاكيد كرد.

مديركل مديريت بحران استانداري در اين نشست ضمن اشاره به وجود قوانين صدور مجوز براي واحدهاي توليد دام و طيور خواستار تعيين متولي براي جلوگيري از فعاليت واحدهاي غيرمجاز و اقدامات كنترلي با هماهنگي دستگاه قضايي در استان شد.

مديركل دامپزشكي استان نيز در اين جلسه ضمن ارائه گزارشي از فعاليت هاي كنترلي و مهار آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان در استان بر ضرورت اقدامات جدّي و توجه به زيرساخت ها در مهار اين بيماري تاكيد كرد.

گفتني است در نشست ساماندهي مرغ داري ها و گلخانه هاي استان از سوي كارشناسان حاضر در اين نشست مطرح شد: ويروس بيماري آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان درحال حاضر در چرخه توليد طيور استان وجود دارد و به عنوان يك تهديد زيستي در اين صنعت تلقي مي شود كه توجه جدّي مسئولان و مشاركت مردم در مهار اين بيماري حائز اهميت است.

لازم به ذكر است بيش از 50 كشور در جهان درحال مبارزه با ويروس بيماري آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان (H5N8)  هستند.
  

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر