۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۳۲۹۲
رییس اتحادیه فن‌آوران رایانه تهران خبر داد
رییس اتحادیه فن‌آوران رایانه تهران از کاهش قیمت اقلام فناوری اطلاعات به دنبال کاهش تقاضا در بازار خبر داد.

 سیدمهدی میرمهدی کمیجانی ، یادآور شد: در حال حاضر بحث‌های مربوط به ثبت سفارش تغییر جدیدی پیدا نکرده و تنها تفاوتی که در این زمینه ایجاد شده آن است که برخی کالاها از اولویت‌های هفت و هشت به اولویت 10 که به آن ارز تعلق نمی‌گیرد انتقال داده شده‌اند.

وی در عین حال عنوان کرد: در این مدت به دنبال بالارفتن دلار و نوسانات بازار ارز و هم‌چنین کم‌بودن مشتریان در بازارIT، واردات به شدت کمتر از سال قبل شده و طی همین یکی دو ماهه اول امسال حجم کالاهای وارداتی به مراتب کمتر از قبل شده است، چرا که علاوه بر نوسانات نرخ ارز وضعیت اقتصادی ایران در آینده نزدیک هم مشخص نیست.

وی در ادامه‌ی صحبت‌های اظهار کرد: اکنون مواردی مانند فلش‌ها و یا برخی قطعات جانبی جزو اولویت‌های دهم به شمار می‌رود و ثبت سفارش نشده و ارزی هم به آنها تعلق نمی‌گیرد در حالی که این کالاها در داخل بازار مصرف بالایی دارند.

میرمهدی در ادامه با بیان این‌که به نظر می‌رسد مدیریت درستی در این زمینه وجود ندارد، یادآور شد: همین سوء‌مدیریت باعث شده است که هر روز مشکلات بیشتر از قبل شود و در این میان مشخص هم نیست که مقصر این شرایط بانک مرکزی، وزارت بازرگانی و یا چه نهاد دیگری می‌تواند باشد، اما درنهایت اوضاع اصلا مناسب نیست.

رییس اتحادیه فن‌آوران رایانه تهران در ادامه با بیان این‌که اتفاقات اخیر و مشکلاتی که در ثبت سفارش وجود دارد موجب کم‌شدن اجناس در داخل بازار نشده است، اظهار کرد: جابه‌جا شدن برخی کالاها و انتقال آنها به اولویت دهم هم تاثیری در بازار نداشته اما متاسفانه ما با رکود مواجهیم و مشتریان بازار ما به مراتب کمتر شده است.

وی ادامه داد: اکنون به دلیل شرایط اقتصادی و نوسانات نرخ ارز افراد نمی‌توانند به راحتی تصمیم بگیرند که آیا زمان مناسبی برای خرید است یا خیر و در این میان نزدیک‌ شدن انتخابات و نامشخص بودن وضعیت آینده نیز به این موضوع دامن زده است.

میرمهدی با بیان این‌که همین موضوع و نبودن مشتری در بازار در نهایت موجب کاهش قیمت اقلام حوزه IT شده اظهار کرد: اکنون همکاران ما تمامی قطعات و تجهیزات مورد نیاز را به هر طریق که هست وارد می‌کنند و نمی‌گذارند خلاء در بازار ایجاد شود؛ حتی وارد‌ کردن این کالاها با ارز آزاد باعث افزایش قیمت آنها هم نشده و قیمت‌ها به سمت رقابتی‌ شدن پیش‌ می‌روند و ظرف دو ماه گذشته حداقل 10 درصد کاهش قیمت در قیمت اجناس این حوزه داشته‌ایم که این رقم در مورد برخی از اقلام حتی بیشتر از 10 درصد هم بوده است.  

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر