۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۳۲۷۰۳
همزمان با هفتمین روز ایام الله دهه مبارک فجر پنج طرح کشاورزی، تولیدی و خدماتی به ارزش 217 میلیارد ریال با حضور امام جمعه و معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد در بخش مرکزی این شهرستان افتتاح و کلنگ زنی شد.
به گزارش پایداری ملی، عملیات اجرایی نیروگاه برق 6 مگاواتی مهاباد با سوخت گاز به عنوان مهمترین در شهرک صنعتی این شهرستان آغاز شد. 

رئیس اداره برق شهرستان مهاباد در این مراسم گفت: طرح نیروگاه برق 6 مگاواتی توسط بخش خصوصی و با سرمایه گذاری 130 میلیارد ریال که 120 میلیارد ریال آن تسهیلات بانکی از بانک توسعه تعاون و 10 میلیارد ریال آورده شخصی است امروز کلنگ زنی شد.

رشید فیض الله بیگی با بیان اینکه مدت زمان اجرای این طرح یکسال است، اظهار کرد: نیروگاه برق در مساحت بیش از 13 هزار متر مربع ساخته می شود و برای 12 نفر نیز اشتغال ایجاد می کند.
وی با بیان اینکه نیروگاه یاد شده در اجرایی کردن برنامه ششم توسعه کشور به عنوان طرح پدافند غیر عامل ساخته می شود، گفت: نیروگاه برق به سه موتور UTM آلمانی مجهز و با سوخت گاز فعالیت خواهد کرد و برق تولیدی با این طریق وارد شبکه سراسری می شود.

**آغاز عملیات اجرایی از طرح آبیاری تحت فشار تجمیعی روستای کوسه کهریز**

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد نیز با اشاره به رویکرد سازمان در کاهش مصرف آب گفت: طرح آبیاری تجمیعی با 53 میلیارد ریال اعتبار به مساحت 310 هکتار که شامل 162 هکتار زراعی و 148 هکتار باغی است، اجرا شد.

عبدالرحمان کلیجی با بیان اینکه مدت زمان اجرای این طرح یک سال است، اظهار کرد: طرح یاد شده شامل سامانه های آبیاری قطره ای، بارانی، کلاسیک ثابت و لوپ می باشد که سالانه موجب صرفه جویی یک میلیون مترمکعب آب می شود.

امروز همچنین طرح زیرسازی، جدول گذاری، آسفالت و ساماندهی روشنایی ورودی روستای دریاس با هزینه سه میلیارد و 300 میلیون ریال در مساحت 9 هزار متر افتتاح شد.

**افتتاح طرح هادی روستاهای بخش مرکزی مهاباد**

سلیمان پاکزاد بخشدار بخش مرکزی مهاباد نیز با اشاره به افتتاح طرح های هادی روستاهای بخش مرکزی این شهرستان گفت: طرح های هادی به ارزش 22 میلیارد ریال شامل ساخت پل، آسفالت، زیرسازی، جدول گذاری و بهسازی معابر شامل 10 روستای دریاس، قزلقوپی، قره قشلاق، قره داغ، خانقاه، اگریقاش، کوسه کهریز، خورخوره، ابراهیمه و قم قلعه است.
**افتتاح طرح گلخانه ای پرورش گل روستاهای 'اگریقاش' و 'دریاس' مهاباد **
طرح گلخانه ای پرورش گل با سرمایه گذاری بخش خصوصی با 12 میلیارد ریال هزینه در مساحت پنج هزار متر به بهره برداری رسید.
کلیجی رئیس اداره جهاد کشاورزی با اشاره به اولویت های سازمان جهاد کشاورزی در اصلاح الگوی مصرف آب و بازدهی چند برابری پرورش گلخانه ای، گفت: ظرفیت این طرح 300 هزار شاخه گل در سال است که برای 12 نفر نیز اشتغال زایی شده است.

**افتتاح خانه مددجویی در سه روستای بخش مرکزی مهاباد**

همچنین خانه مددجویی و ایتام کمیته امداد در سه روستای اگریقاش، ترشکان و گوگ تپه با مجموع هزینه 600 میلیون ریال برای 12 مددجو در قالب سه خانوار افتتاح شد.
نمایشگاه غذاهای سنتی و تولیدات صنایع دستی نیز به مناسبت دهه مبارک فجر در گوگ تپه برپا شد.

به مناسبت دهه مبارک فجر 75 طرح عمرانی، خدماتی و تولیدی با ارزش یکهزار و 110 میلیارد ریال در قالب 46 طرح روستایی و 29 طرح شهری در شهرستان مهاباد تا پایان این دهه افتتاح و کلنگ زنی می شود.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر