۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۳۲۶۳۶
این روزها فناوری‌ها به‌طور کلی، نتایج خوب و قابل توجهی را فراهم می‌سازد و اینترنت به‌طور افزاینده، یک مطالعه‌ی موردی کامل جهت این ایده محسوب می‌شود و در حالی‌که اینترنت، دنیا را بهتر بهم مرتبط و متصل می‌نماید و اطلاعات را نیز، بهتر به شکل و حالت دموکراتی در می‌آورد، به افراد اجازه داده‌است تا در پشت نقاب گمنامی پنهان شوند. و این شیطان بی‌نام و نشان اینترنتی نیز، تهدیدی فزاینده برای نوجوانان محسوب می‍‌شود، به‌ویژه، وقتی‌که به شکل سایبری و اینترنتی به سراغ ما می‌آید و علی‌رقم تغییرات اخیر در میزان آگاهی افراد، حقایق و آمار سایبری نشان می‌دهند که مشکلات، فعلاً از ما دور نمی‌شوند.
به گزارش پایداری ملی، این روزها فناوری‌ها به‌طور کلی، نتایج خوب و قابل توجهی را فراهم می‌سازد و اینترنت به‌طور فزاینده، یک مطالعه‌ی موردی کامل جهت این ایده محسوب می‌شود و در حالی‌که اینترنت، دنیا را بهتر بهم مرتبط و متصل می‌نماید و اطلاعات را نیز، بهتر به شکل و حالت دموکراتی در می‌آورد، به افراد اجازه داده‌است تا در پشت نقاب گمنامی پنهان شوند. و این شیطان بی‌نام و نشان اینترنتی نیز، تهدیدی فزاینده برای نوجوانان محسوب می‍‌شود، به‌ویژه، وقتی‌که به شکل سایبری و اینترنتی به سراغ ما می‌آید. و علی‌رقم تغییرات اخیر در میزان آگاهی افراد، حقایق و آمار سایبری نشان می‌دهند که مشکلات، فعلاً از ما دور نمی‌شوند.

آمار اخیر، رشد قوی و زیادی را در حملات، مسائل و موارد سایبری نشان می‌دهند:
یک مطالعه‌ی تحقیقاتی در سال 2007، 32 درصد از نوجوانان را یافته بود که قربانی برخی از انواع مسائل و مشکلات سایبری شده بودند. و تقریباً یک دهه بعد، یک نوع مطالعه از طرف مرکز تحقیقات سایبری در سال 2016، همان تعداد را یافت که تقریباً بدون تغییر باقی مانده بودند و گزارش شده بود که تا سال 2016، دقیقاً کمتر از 34 درصد از این نوجوانان نیز، قربانیان حملات و مشکلات سایبری شده بودند. و برطبق اعلام مرکز تحقیقات سایبری که از سال 2002 در حال جمع‌آوری اطلاعات و داده‌ها در این مورد بوده است، آن عدد از سال 2007 دو برابر شده‌است که مجموع آن به 18 درصد می‌رسد. اختلافات در آمار و داده‌ها، روش‌های جانبی را گردهم آورده و حداقل حملات سایبری را به‌طور مثبت کاهش می‌دهند و این نیز یک نشانه است که توجه فزاینده به حملات سایبری در سال‌های گذشته، تلاش و اقدامات کمّی برای ایجاد نوعی موج و جریان، انجام داده‌است و نیز داده‌های گرایشی گوگل، توجه بسیار بیشتری را نسبت به حملات سایبری نشان می‌دهد و این مقدار توجه، بیش از گذشته می‌باشد و حجم این تحقیقات انجام‌شده جهت حملات سایبری، از سال 2004 تاکنون، 3 برابر شده است.
 
حقایق و آمار حملات سایبری و اینترنتی در سال های 2016 و 2017

تحقیقات ارائه‌شده در نشست جوامع تحصیلی در سال 2017، کودکانی را آشکار می‌نمود که به‌علت اقدام به خودکشی یا اظهار تفکرات منوط به آن، در بین سال‌های 2008 تا 2015، روانه‌ی بیمارستان‌ها شده بودند و بیشتر این افزایش، مربوط به افزایش در حملات‌سایبری بوده است و اکنون نیز، خودکشی‌های بیشتری منوط به نوجوانان و به‌طور وابسته به حملات سایبری، مشخص و نشان داده می‌شوند که بیش از گذشته هستند.
 
حقایق و آمار حملات سایبری و اینترنتی در سال های 2016 و 2017

حملات سایبری چگونه و در کجا رخ می‌دهند؟
در حالی‌که برخی اوقات، بررسی داده‌های مبتنی بر میزان رشد حملات سایبری، دشوار می‌باشد، اطلاعات بیشتری وجود دارد که مکان و نحوه‌ی رخداد این حملات سایبری را نشان می‌دهد. در عصر اینترنت، فرصت برای حمله به دیگران افزایش یافته‌است و قبل از ایجاد اینترنت، حضور فیزیکی، اغلب فارغ از شایعه پراکنی‌ها، مورد نیاز بود و اکنون این حملات، فوراً رخ می‌دهند. به‌علاوه، افرادی که به دیگران رجوع می‌کنند، می‌توانند پذیرش بیشتر و سریع‌تری را از سایرین بدست آورند. از قبیل لایک‌ها (پسندها)، تقسیم‌بندی‌ها، توییت‌های مجدد و ... می‌باشد و این عوامل وقتی رخ می‌دهد که دیگران به یک وضعیت منفی افزوده می‌شوند. همان‌طورکه یک مطالعه در سال 2010 نشان داد، عوامل و عناصر اصلی می‌توانند اثر مهمی بر ریسک انجام شده از طرف دانشجویان آسیب‌پذیر داشته باشند. برطبق یافته‌های مطالعه، این عوامل و عناصر اصلی می‌تواند اثرات منوط و وابسته به افراد را تعدیل نمایند. در حالی‌که این مطالعات بر اساس حملات فیزیکی هدایت می‌شود، این عوامل و عناصر اصلی می‌توانند اثرات مهمی بر تعاملات آنلاین داشته باشند و داده‌های ناشی از مطالعات بسیار نیز نشان می‌دهند که اکنون، رسانه‌های اجتماعی، یک عامل متعادل و مطلوب جهت موضوعات سایبری می‌باشند و سایر فرمت‌ها هم طبق معمول، هنوز در حال استفاده هستند و با این وجود، شامل پیام‌های متنی و کنفرانس‌های اینترنتی می‌شوند.
 
حقایق و آمار حملات سایبری و اینترنتی در سال های 2016 و 2017

آمار اخیر شامل موارد ذیل می‌شوند:
-  1.2درصد از عوامل و عناصر گزارش شده‌ای که از طریق شعارهای آنلاین تحت تاثیر قرار می‌گیرند.
- تنها بیش از 7 درصد از دانش‌آموزان مدارس راهنمایی و دبیرستان، دارای ابزار یا وب‌سایتی خشونت‌آمیز بودند که راجع به آن‌ها ایجاد شده‌بود.
- در بررسی والدین و افراد بالغ در آسیای میانه، 79 درصد، گزارش کردند که یا فرزندان خودشان و یا کودکانی که می‌شناختند، در هنگام انجام بازی‌های رایانه‌ای، دچار تنبیهات بدنی شده‌اند.
- حملات سایبری، اغلب، در فیسبوک و یا پیام‌های متنی رخ می‌دهد.
 
حقایق و آمار حملات سایبری و اینترنتی در سال های 2016 و 2017

تأثیر مستقیم حملات سایبری بر روی نوجوانان و افراد بالغ:
فراموش‌کردن تأثیرات طولانی مدت حملات سایبری بسیار دشوار است و سایر نتایج نیز، همراه با تعداد فزاینده‌ی خودکشی‌ها که مستقیماً به حملات سایبری مرتبط هستند، افزایش می‌یابند تا به قربانیان حمله کنند. یک مطالعه در سال 2016 نشان‌داد که حمله به قربانیان، بیشتر شبیه به درگیرشدن در اموری مانند سوء‌استفاده از اموال عمومی و رفتارهای خشونت‌آمیز می‌باشد و دیگر تحقیقات منوط به حملات‌سایبری، نشان می‌دهد که این حملات، میزان احساس امنیت دانش‌آموزان در مدارس را کاهش می‌دهد. به‌علاوه، حملات سایبری می‌تواند بر موفقیت کلی دانش‌آموز تأثیر منفی داشته‌باشد.
 
حقایق و آمار حملات سایبری و اینترنتی در سال های 2016 و 2017

تحقیقات کلیدی در مورد تأثیر حملات‌سایبری
- از آگوست 2016 تا حالا، 9/16درصد از دانش‌آموزان راهنمایی و متوسطه، خود را به‌عنوان قربانیان حملات سایبری شناختند. در میان افراد بالغ، 7/36 درصد از پاسخگویان زن، بیان کردند که آن‌ها نیز در برهه‌ای از زندگی خود و در آینده و همچنین در مقایسه با 5/30 درصد از پسران، قربانی حملات سایبری خواهند بود.
- بیشتر رفتارهای آنلاین و تهدیدات موجود برعلیه سلامتی، در دنیای مجازی، مورد تقابل قرار می‌گیرد.
-  34 درصد از دانش‌آموزان، درخواست کردند تا حداقل 1 بار در طول زندگی خود، مورد بررسی سایبری قرار گیرند.
-  17 درصد از دانش‌آموزان، بیان کردند که آن‌ها در طول 30 روز گذشته، مورد حمله و بررسی قرار گرفته‌اند.
- دقیقاً، 64 درصد از دانش‌آموزانی که درخواست کردند تا مورد بررسی‌های سایبری قرار گیرند، توضیح دادند که این عامل، به‌طور منفی، بر احساس امنیت و توانایی آن‌ها جهت یادگیری در مدارس، تأثیر داشت.
- برطبق یک مطالعه انجام‌شده در دانشگاه آتلانتیک شهر فلوریدا، بر روی 20000 دانش‌آموز راهنمایی و متوسطه، 70 درصد از این دانش‌آموزان، می‌گفتند که شخصی در شبکه‌ی اینترنت، شایعاتی را راجع به آنها پخش کرده است.
-  بیش از 1 در 10 دانش‌آموز، قبول کرد تا حداقل یکبار مورد بررسی‌ها و حملات سایبری قرار گیرد.
- دخترها، بیشتر مورد هدف این جنایات و حملات‌سایبری قرار می‌گیرند، در حالی‌که پسرها، بیشتر حمله‌کنندگان و هجوم‌آوران اینترنتی و سایبری هستند.
- عوامل و عناصر مهمی در بین حملات درون شخصی و آنلاین وجود دارد. 83 درصد از دانش‌آموزانی که در طول 30 روز گذشته مورد حمله‌ی آنلاین قرار گرفته بودند نیز، در مدرسه هم مورد حمله گرفتند. در ضمن، 69 درصد از دانش‌آموزانی که قبول کردند تا به‌صورت آنلاین به دیگران حمله کنند نیز، اخیراً در مدارس به دیگران حمله کردند.
- افراد بالغی که درگیر حملات‌سایبری شده بودند، از طرف هواداران خود محبوب دانسته می‌شدند.

نیاز به موفقیت‌های بیشتر و تحقیقات باز و آزاد
همین‌که ما درباره‌ی جوانب مختلف حملات‌سایبری تحقیقاتی را انجام دادیم، یک تصویر مشترک را ظاهر می‌کند و وقوع این امر برای این نیست که تحقیقات منوط به حملات‌سایبری، در آنجا وجود ندارد و حتی، یک تحقیق ساده در پایگاه اطلاعات و داده‌ها، هزاران مقاله را آشکارکرده و نشان خواهدداد که این موضوع را به شکل خاصی پوشش می‌دهد. با این وجود، بیشتر تحقیقات مبنی بر حملات‌سایبری، یا بسیار کوچک بوده و یا فاقد عمق و شدت زیاد هستند. بیشتر این تحقیقات، مبنی بر بررسی‌هایی است که موجب ایجاد تنوعات و اختلافات فراوان در نتایج به‌دست‌آمده از یک بررسی به بررسی دیگر، می‌شوند و مطالعات انجام‌شده در دانشگاه آتلانتیک فلوریدا، تاکنون، یکی از بهترین منابع اطلاعاتی را به ما نشان داده است. با این وجود، عوامل و عناصر بیشتری مورد نیاز است که شامل تحلیل متابولیک داده‌های جمع‌آوری شده از بسیاری از سایر منابع می‌شود. و از آن زمان به بعد، آمار حملات سایبری موجود، تصویری ناکامل از موضوعات جاری را طراحی کرده و ارائه می‌دهد.

ارزشمندی تحقیقات گذشته
علی‌رقم نبود داده‌های متناسب و دردسترس، فراوانی داده‌ها از سال 2015 به بعد، هنوز می‌تواند کمک کند تا روشنایی و شفافیت ارزشمندی را برای این موضوعات، فراهم نماییم و آمار و تحقیقات قبلی، جایی را نشان می‌دهد که حملات سایبری در آنجا وجود داشته و کمک می‌کند تا امروزه، علت نگران کننده‌بودن و مهم‌بودن این موضوعات را منعکس نماییم.
 
حقایق و آمار حملات سایبری و اینترنتی در سال های 2016 و 2017

داده‌های قدیمی‌تر مبنی بر حملات‌سایبری
- بیشتر نوجوانان، اکنون به‌طور منظم از موبایل خود استفاده کرده و آن‌ها را جهت حمله، در خیابان‌های بزرگ باز می‌کنند. نیمی از کلیه‌ی جوانان و افراد بالغ، به هر شکلی حملات سایبری را تجربه کرده‌اند و بیش از 10 تا 20 درصد از این گزارشات، تجربه‌ی منظم آن‌را نشان می‌دهند.
- حملات سایبری و خودکشی یا سوء‌قصد، ممکن است به چند طریق با هم مرتبط باشند. در حدود 80 درصد از جوانانی که اقدام به خودکشی می‌کنند، دارای فکر و تفکر افسرده و بیمار هستند و حملات سایبری، اغلب ما را به‌سوی تفکرات شدیدتری در مورد خودکشی، هدایت می‌کند تا به‌سوی حملات سنتی.
- بیش از نیمی از کلیه‌ی نوجوانانی که از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، شاهد حملات‌سایبری می‌باشند.
- بیش از 50 درصد از نوجوانان مورد آزمایش، می‌گویند که آن‌ها، هرگز بعد از آسیب‌دیدن از حملات‌سایبری، به والدین خود اعتماد نمی‌کردند.
- سایت Nobullying.com در سال 2016، بیش از 3/9 میلیون مراجعه را از طرف افراد آسیب‌دیده از این حملات، حملات‌سایبری و ایمنی آنلاین، داشته‌است.
- تقریباً، 43 درصد از کودکان، قربانی حملات سایبری بوده‌اند و در حدود 25 درصد از آن‌ها، بیش از یکبار دستخوش این حملات شده‌اند.
- بیش از 80 درصد از جوانان و افراد بالغ، باور دارند که دور شدن و پرهیز آنلاین، راحت‌تر و سریع‌تر از پرهیز شخصی و فیزیکی می‌باشد.
- 9 نوجوان از هر 10 نوجوان که از قربانی حملات‌سایبری شده‌اند، گزارش می‌دهند که از آن غفلت کرده‌اند و بیش از 84 درصد از آن‌ها، می‌گویند که ایشان، سایرین را دیده‌اند که در حال تلاش برای متوقف‌کردن حملات‌سایبری هستند.
- بررسی بیش از 10000 جوان در انگلستان، نشان داد که 69 درصد از آن‌ها، انجام کاری شبیه به نوعی رفتار خلافکارانه‌ی آنلاین را گزارش می‌کردند که به‌سوی افراد دیگر، جهت‌دهی می‌شد.
- همین بررسی در انگلستان نیز، آشکار ساخت که 71 درصد از جوانان، اعتقاد دارند که شبکه‌های اجتماعی، به اندازه‌ی کافی و مناسب، تلاش نمی‌کنند تا از حملات سایبری، پیشگیری کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر