۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۳۲۵۹۲
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان :
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان ا: درسند آمایش سرزمینی که به اصول پدافند غیرعامل نیز در تهیه آن توجه می شود، ظرفیت ها، پتانسل ها و منابع هر منطقه از کشور مشخص و بر اساس آن نسبت به ایجاد زیرساخت ها اقدام می شود.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، میرمحمد غراوی روز شنبه در مراسم متمرکز افتتاحیه و آغاز عملیات اجرایی 327 طرح عمرانی، اقتصادی و اشتغالزای شهرستان مینودشت واقع درشرق گلستان خاطرنشان کرد: نداشتن سند آمایش سرزمینی و کم توجهی به اسناد توسعه ای سبب شده تا در برخی حوزه ها زیرساخت هایی ایجاد شود که بدون استفاده مانده و یا در طول سال یک یا دو بار از آن استفاده می شود.

وی، نهادینه کردن نظام برنامه ریزی در کشور، توجه به استانداردهای جهانی و نیز توجه به مصارف مردمی را از دیگر ضرورت ها در توسعه پایدار دانست و تصریح کرد: در کشور ما به این حوزه ها کمتر توجه شده و بسیاری از مصارف ما بالاتر از مقادیر جهانی است و یک دلیل آن داشتن منابع فراوان بویژه منابع نفت و انرژی بوده است.

غراوی، سند آمایش سرزمینی را یکی از اسناد مهم برای رسیدن به توسعه پایدار در کشورها و از جمله در ایران دانست و افزود: نسبت به تدوین این سند در کشور ما در سال های گذشته کم توجهی شده و این امر سبب شده تا ایجاد زیرساخت ها و توزیع امکانات در مناطق مختلف کشور یکسان نباشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان اضافه کرد: درسند آمایش سرزمینی که به اصول پدافند غیرعامل نیز در تهیه آن توجه می شود، ظرفیت ها، پتانسل ها و منابع هر منطقه از کشور مشخص و بر اساس آن نسبت به ایجاد زیرساخت ها اقدام می شود.

وی با اشاره به مشکلات مالی کشور و تحریم های دشمنان، افزود: امروز اولویت اول همه مدیران باید تکمیل طرح های نیمه تمام بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی باشد که گره ای از مشکلات مردم را نیز رفع نماید.

وی همچنین با تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: دهه فجر فرصتی برای ارائه اقدامات صورت گرفته توسط مسئولان است و به یقین باید گفت خدماتی که دولت های پس از پیروزی انقلاب تاکنون در اقصی نقاط کشور انجام داده اند، به هیچ وجه قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست.

غراوی، توجه به معیشت مردم و تامین رفاه آنان را از اولویت های مهم همه مدیران دانست و اضافه کرد: دشمنان تلاش می کنند با بزرگنمایی مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم و اعتراض هایی که چندی پیش انجام شد، مردم را نسبت به نظام و مسئولان ناامید کنند.

وی با بیان اینکه اعتراض های مردمی به معنی فاصله گرفتن مردم از انقلاب و آرمان های آن نیست، گفت: اگرچه مردم با بصیرت ایران همواره در راستای منافع ملی حرکت کردند اما باید با برخی عوامل ایجاد نارضایتی مردم از جمله فسادهای مالی و اداری بشدت برخورد شود.

معاون عمرانی استاندار گلستان، خاطرنشان کرد: زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست که مردم برای گرفتن خدمات اداری به کارکنان رشوه دهند و شاهد فسادهای مالی در ادارات و نهادها باشند.
به گزارش ایرنا، در این مراسم که با حضور فرماندار، امام جمعه و مدیران اجرایی مینودشت در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، بهره برداری و یا آغاز عملیات اجرایی از 327 طرح عمرانی، اقتصادی و اشتغالزا با اعتبار 627 میلیارد و 193 میلیون ریال و اشتغالزایی 486 نفر آغاز شد.
شهرستان مینودشت با افزون بر 80 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر