۰۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۳۲۵۴
در نشستی مطرح شد؛
دادستان مرکز استان البرز بر ضرورت تدوین پدافند غیرعامل در زندانهای استان و تهیه نرم افزار بدل از وضعیت متهمان و محکومان تاکید کرد و گفت: این اقدام به منظوراتخاذ تدابیر ویژه در هنگام بروز حوادث غیرمترقبه موثر است.
علی فرهادی پیش از ظهر سه شنبه در نشست هم اندیشی دادستانهای استان البرز گفت: اتخاذ تدابیر ویژه به منظور  پیش بینی حوادث غیر مترقبه مسائل طبیعی و اجتماعی تحت عنوان برنامه پدافند غیرعامل و نرم افزار اطلاعات زندانیان در پیشگیری از تهدیدات احتمالی موثر است.

وی افزود: شاخص های اصلی برنامه پدافند غیرعامل در زندانها شامل ترسیم وضعیت متهمان و محکومان، طبقه بندی جامع و فراگیرتر از طرح تفکیک زندانیان حاضر همچون نوع مجازاتها، میزان مجازاتها، رضایت شکات و همچنین نگهداری اطلاعات زندانیان در محلی امن با طراحی نرم افزار جدید و اتخاذ تصمیم در نگهداری مجرمین بر اساس نوع جرائم در هنگام بروز حوادث از مهمترین ویژگیهای برنامه پدافند غیرعامل است.

رئیس دادسرای عمومی و انقلاب کرج گفت: پدافند غیرعامل اتخاذ مجموعه طرح ها و دستور العملهایی است که به عنوان بدل برنامه های اصلی مدنظر قرار می گیرد تا در هنگام بروز حوادث احتمالی از مفاد آن بهره گرفته و از اثرات نامطلوب آن پیشگیری کرد.

فرهادی در ادامه به مقاوم سازی ساختمان زندانها اشاره کرد و اظهار داشت: ارتقای حفاظت فیزیکی و اتخاذ  تدابیری ویژه به منظور نگهداری زندانیان در محلی دیگر در هنگام بروز حادثه  باید در این دستورالعمل مدنظر قرار گیرد.

ضرورت تقویت بنای زندانها، شاخص اصلی پدافند غیرعامل

مدیرکل زندانهای استان البرز  نیز در این نشست با بیان اینکه تهیه نرم افزار جدیدی که به گونه ای ذخیره  نرم افزار مفید باشد مدنظر است، گفت: تاکنون پنج جلسه کمیته پدافند غیرعامل با 15 مصوبه در زندانهای استان البرز برگزار شده که نتیجه این مصوبات تنظیم پیش طرح اجرائی و چند دستورالعمل در خصوص حوادث غیر مترقبه همچون آتش سوزی و زلزله است و در اختیار یگان حفاظت زندانها قرار داده شده است.

سید ابوالقاسم علوی افزود: همچنین با توجه به فرسودگی بافت برخی از بناها در سطح زندانها توجه به ارتقای حفاظت فیزیکی در دستور کار قرار گرفته و برخی از آنها اجرا شده است.

علوی با بیان اینکه جلسه هم اندیشی حاضر ابعاد دیگری از شاخص های پدافند غیرعامل را مشخص کرده است، یادآور شد: این نشست امکان اجرای تصمیمات لازم در مواقع بروز بحران  براساس ضوابط و مقررات قضایی را برای زندان فراهم می سازد.

وی کاهش جمعیت کیفری هدفمند را در اجرای برنامه ها ضروری دانست و انتقال زندانیان غیر بومی به محل سکونت خود، استفاده از دستورالعملهای مختلف قضایی همچون بهره گیری از مقررات دوران پایان حبس، استفاده از ظرفیت های استانداری و دستگاههای اجرائی و نهادهای اجتماعی در ریشه کن کردن علل برزو جرم در جامعه و تشکیل جلسات متعدد و کارشناسان را در این خصوص از مهمترین محورهای کاهش جمعیت کیفری هدفمند برشمرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر