۰۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۳۲۴۹
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر كشور:
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر كشور گفت: وظیفه حوزه های علمیه زمینه سازی و تشویق مردم برای حضور حداكثری در انتخابات ریاست جمهوری است.
آیت‌الله 'سید هاشم حسینی بوشهری'  در نشست خبری پانزدهمین اجلاسیه اساتید خارج و سطوح عالی حوزه‌های علمیه با بیان این كه یكی از وظایف قطعی حوزه‌های علمیه، ترغیب مردم به حضور حداكثری در انتخابات است، گفت: در این عرصه باید روحانیون و ائمه جماعات از محافل و فرصت ها استفاده كنند و مردم را برای حضور گسترده در انتخابات دعوت كنند.
وی افزود: با تعاملاتی كه با دفتر تبلیغات اسلامی حوزه صورت گرفته است درصدد هستیم تا از افراد توانمند برای بیان نقطه نظرات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در خصوص انتخابات و ویژگی های رییس جمهوری برای سفر به استان ها اعزام كنیم.
مدیر حوزه‌های علمیه اشاره به این كه روحانیون راهنمایان مردم هستند و پرچم پیشوایی مردم را به دست گرفته اند، گفت: روحانیون باید مردم را از مسائل جنجالی دور نگه داشته و تاثیر حضور مردم در خنثی كردن توطئه‌های دشمنان و ویژگی های مثبت كاندیداها بپردازند.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر كشور افزود: حوزه علمیه قم خواستگاه انقلاب است و روحانیون ، جدای از مباحث انقلاب اسلامی و آینده كشور دغدغه ای نخواهند داشت.
وی با اشاره به نظر جامعتین درباره معرفی كاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری افزود: جامعتین از آغاز فعالیت‌های انتخاباتی درصدد بودند تا از تعدد نامزدهای اصولگرایان بكاهند تا از این طریق از پراكندگی آرای مردم جلوگیری كند.
آیت الله حسینی بوشهری، بیان داشت: در این راستا اعضای اصولگرایان متحد بوده و اعلام كردند بر تعهد اخلاقی پایبند هستند و از طریق رسانه های جمعی به تبلیغات پرداخته و در این عرصه به نظر جامعتین تمكین می‌كنند و تا كنون نیز تخلفی از سوی آنها صورت نگرفته است.
وی افزود: تاكنون جامعتین ورود مصداقی به انتخابات نداشته اند اما در صورتی كه شرایط و موقعیت كشور و ضرورت ایجاب كند جامعتین ورود مصداقی به انتخابات خواهند داشت.
وی با اشاره به این كه رهبری نیز شخص خاصی از كاندیداها را مدنظر نداشته است، گفت: رهبر فرزانه انقلاب بارها در بحث انتخابات بیان داشتند كه من یك رای بیشتر ندارم و كسی هم از آن مطلع نیست و توصیه‌ای برای ورود یا عدم ورود كاندیدایی نداشته و هركس را كه مردم انتخاب كنند او رییس جمهور است لذا مصلحت نیست كسی به عنوان كاندیدای نظام و حاكمیت معرفی شود. 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر