۰۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۳۲۳۸
پنتاگون فاش کرد
تازه ترین گزارش وزارت دفاع آمریکا نشان می‌دهد که سامانه‌‌های تسلیحاتی و دفاعی آمریکا در معرض نفوذ و حملات هکری چینی‌ها قرار دارند و آسیب پذیر هستند.

به نقل از واشنگتن پست، براساس تازه‌ترین گزارش منتشر شده توسط پنتاگون، سامانه‌های تسلیحاتی آمریکا به خاطر فعالیت‌ها و حملات هکری چین به خطر افتاده‌اند.

براساس بخش‌هایی از این گزارش که غیرمحرمانه بوده و منتشر شده‌اند، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است که دهها سامانه تسلیحاتی آمریکا از جمله سامانه‌های دفاع موشکی، جنگنده‌ها و کشتی‌ها دچار بحران شده‌اند و در معرض خطر قرار دارند.

گزارش وزارت دفاع آمریکا لیست مراکزی که به خاطر حملات هکری چین در خطر هستند را اعلام کرده است که از جمله می‌توان به سامانه دفاع موشکی که بسیار حیاتی است اشاره کرد.

براساس این گزارش، متخصصان نظامی آمریکا هشدار دادند که نفوذ الکترونیکی به چین اجازه می‌دهد به تکنولوژی پیشرفته تسلیحاتی آمریکا دسترسی پیدا کند و این مساله می‌تواند باعث ارتقای سامانه تسلیحاتی چین و کاهش برتری نظامی آمریکا در برابر این کشور شود.

گزارش جدید پنتاگون هیچ شرکت چینی را متهم به سرقت طرحهای نظامی نکرده است اما مقامات ارشد صنایع دفاعی آمریکا می‌گویند که این فعالیت‌ها بخشی از طرح گسترده چین برای مقابله با سازمان‌های دفاعی و پیمانکاران نظامی آمریکا است.

پیش از این نیز پکن و واشنگتن یکدیگر را به طراحی حملات هکری و سایبری علیه زیرساخت‌های خود متهم کرده بودند.

آمریکا اخیرا یک شرکت نظامی چین را متهم به حمله سایبری به زیرساخت‌های آمریکا، کانادا و انگلیس کرده بود. این مساله با واکنش شدید چین مواجه شد.

وزارت خارجه چین در پاسخ به ادعای آمریکا اعلام کرد که چین خود قربانی حملات سایبری است و خواستار مذاکره برای مقابله با حملات سایبری شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر