۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۳۲۲۴۸
جانشين فرماندهي انتظامي استان در جلسه پدافند غير عامل و در جمع فرماندهان و مسئولان انتظامی استان گفت: پدافند غيرعامل زمينه ساز پايداري و ارتقا توان ملي در مقابله با حوادث و آسيب ها است.
به گزارش پایداری ملی، سرهنگ "مسعود فروزان" در جلسه پدافند غير عامل و در جمع فرماندهان و مسئولان انتظامی استان گفت: نگرش پليس به مقوله پدافند غيرعامل به غير از اقدامات نظامي و انتظامي، به عنوان يک اصل براي حفظ جامعه و مصون سازي با جلب مشارکت همگاني در تأمين امنيت آحاد مردم است.

وی پدافند را ضامن بقا كشور عنوان كرد و افزود: اگر برنامه ريزي نباشد و برنامه هاي پدافند غيرعامل به خوبي عملي و اجرا نشود با تهديد دشمن تمام اقدامات علمي ، فرهنگي ، اقتصادي و ... از بين مي رود.

وی تصريح کرد: پدافند غير عامل تنها با تهاجم ديگر کشورها و دفاع از تماميت مرزي يک سرزمين ارتباط ندارد، بلکه در صورت وقوع حوادث طبيعي از جمله سيل، زلزله و ... آمادگي در زمينه پدافند غير عامل، خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش خواهد داد.

سرهنگ فروزان گفت: در حقيقت پدافند غير عامل هدفش اقدامات غير نظامي و غير مسلحانه است كه مي تواند آسيب پذيري يگان هاي عملياتي را كاهش دهد.

جانشین انتظامی فرماندهی انتظامي گلستان با تأكيد بر اينكه آموزش پدافند غير عامل در ابتداي امر بايد تهديد را شناسايي و محدوده آن را بشناسيم افزود: در راستاي نوع تهديد بايد اقدامات خود را پيش بيني و پدافند غير عامل را فعال كنيم .

وي اهميت و تاثيرگذاري عميق پدافند غيرعامل در زندگي افراد و جوامع بشري را يادآور شد و افزود: پدافند غيرعامل زمينه ساز پايداري و ارتقا توان ملي در مقابله با حوادث و آسيب ها بوده، که اصول و اهداف آن بايد به نحو شايسته اجرايي و پيگيري شود.

سرهنگ فروزان اظهار داشت: استفاده از تفکر و ايده خلاق، استفاده از توان و اقتدار نيروهاي مسلح و آسيب شناسي محيط برای مصون سازي از عوامل مهم برای کنترل آسيب ها و به حداقل رساندن خسارات است.

وی خاطرنشان کرد: پدافند غير عامل را بايد به يک فرهنگ تبديل کنيم چرا که وقتي اصول پدافند غيرعامل رعايت شود هم جنبه صرفه جويي دارد و هم جنبه مسئوليت آفريني و اين مي تواند براي کشور يک مسير تعالي و رشد باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر