۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۳۲۱۷۴
مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی از برگزاری مانور مدیریت بحران به زودی در خراسان جنوبی خبر داد.
به گزارش پایداری ملی، فرزاد فیروزی؛ اظهار داشت: در بیمارستان شهید رحیمی بیرجند فعالیت‌های قابل توجهی انجام شده است.

وی از برگزاری مانور مدیریت بحران به زودی در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: در بخش مدیریت بحران سایت مقابله با بحران و پدافند غیر عامل در حال تکمیل است که کار بسیار بی‌نظیری است و تنها 3 تا 4 درصد کار باقیمانده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: در این راستا فضاهایی که موجود است که به سهولت در عرض چند ساعت تبدیل به بیمارستان کامل می‌شود و با ظرفیت نزدیک 50 تخت و اگر اتفاقی مانند زلزله بیفتد این امر برای مردم بسیار ارزشمند خواهد بود.

فیروزی تصریح کرد: این ایده برای اولین بار در بخش درمان سازمان تامین اجتماعی این استان آغاز شده که قسمت‌های مختلف یک بیمارستان را به صورتی ایجاد کنند که هم در شرایط عادی اقدامات روزمره انجام شود و هم در شرایط بحران تبدیل به یک بیمارستان کامل شود.

وی خاطرنشان کرد: این الگو می تواند در سایر نقاط کشور نیز استفاده شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی یادآور شد: تمام فعالیت‌های انجام شده در بخش درمان استان حاکی از یک تلاش مستمر، پیگیر و شبانه‌روزی بخش درمان تامین اجتماعی است که سالها در حال خدمت بودند و در حال حاضر نیز در حال توسعه فعالیت‌های خود هستند.

فیروزی اظهار داشت: در حال حاضر تعهدات ساختارهای اجرایی روز به روز بیشتر می‌شود و در عین حال اجتماع نیز باید نسبت به سیستم‌ها مسئولیت‌های خود را انجام دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بحران تعهد متقابل بیمه‌شدگان را پیش رو داریم افزود: در گذشته متوسط مراجعه هر نفر از بیمه شدگان به تامین اجتماعی در بخش خدمات سه مورد در سال بود در حالی که امروزه این عدد از 14/5 گذشته است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: این امر نشان دهنده آن است که ما با جهش تقاضای خدمات مواجه هستیم که بخشی از آن ناشی از افزایش سطح خدمات، راحتی دسترسی به  خدمات و بخشی ناشی از وضعیت فرهنگی ما است.

فیروزی با بیان اینکه باید این امر را تدبیر کنیم و نباید هزینه‌ها صرف خدماتی که ممکن است ضرورت و اولویتی نداشته باشند شود بیان کرد: این امر موجب اتلاف منابع عمومی و منابعی که مربوط به خود مردم است می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر