۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۳۲۰۹۶
گلوبال ریسرچ گزارش داد
خبری گلوبال‌ ریسرچ درگزارشی جزئیات بیشتری از نحوه دخالت سازمان‎های امنیتی خارجی در آشوب‎های اخیر در برخی از شهرهای ایران را افشا می‌کند.
به گزارش پایداری ملی، درباره اغتشاشات اخیر در برخی از شهر‌های ایران با استناد به برخی از شواهد و اطلاعات می‌نویسد که عوامل امنیتی آمریکا، اسرائیل و عربستان پشت حوادث اخیر در ایران قرار دارند.

گلوبال‌ریسرچ با اشاره به اینکه دونالد ترامپ در ناآرامی‌های ایران دست‌کم پنج‌بار در شبکه توییتر پشتیبانی خود را از آشوب‌گران اعلام کرد می‌افزاید که شواهد و اطلاعاتی وجود دارد که سرویس‎های اطلاعاتی خارجی در پی تکرار کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ سازمان سیا آمریکا و سرویس جاسوسی ام‌آی‌سیکس انگلیس برای سرنگونی دولت مصدق بودند.

افشای جزئیات دخالت سرویسهای امنیتی خارجی در آشوبهای ایران؛ از کانال جاعل‌نیوز تا اتاق عملیات استراسبورگ فرانسه

نگارنده با بیان این‌که شواهد زیادی مبنی بر دخالت نیرو‌های خارجی در ناآرامی‌های اخیر ایران وجود دارد می‌نویسد که آمریکا و اسرائیل با همکاری عربستان سعودی برای پشتیبانی از آشوبگران در ایران، چند مرکز فرماندهی در عراق و افغانستان ایجاد کرده بودند.

این پایگاه می‎نویسد که طرف‌های مذکور با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و رادیویی سعی در ترغیب مردم ایران به بیرون‌ آمدن و تظاهرات‌ کردن داشتند؛ یکی از این پایگاه‌ها کانالی تلگرامی به نام آمدنیوز» (جاعل‌نیوز) بود که از خارج از ایران اداره می‌شود و از آشوبگران می‌خواست تا به پایگاه‌های پلیس و ساختمان‌های دولتی حمله کنند.

به نوشته گلوبال‌ریسرچ، کانال آمدنیوز (جاعل‌نیوز) از جمله پایگاه‌های پوششی دولت آمریکا است که عوامل اسرائیلی فارسی‌زبان آن را اداره می‌کنند.

افشای جزئیات دخالت سرویس‎های امنیتی خارجی در آشوب‎های ایران؛ از کانال جاعل‌نیوز تا اتاق عملیات استراسبورگ

نویسنده گزارش گلوبال‌ریسرچ در ادامه برای تشریح دخالت سازمان‌های امنیتی آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان در سعودی در آشوب‌گری‌های اخبر به گفتگوی دکتر محمد صادق الحسینی، پژوهشگر و مفسر سیاسی با شبکه تلویزیونی المیادین در ۳۰ دسامبر ۲۰۱۷ اشاره می‌کند.

به گفته این تحلیل‌گر سیاسی آشوب‌های اخیر ایران از سوی دو اتاق عملیات در مناطق شرقی و غربی بیرون از مرز‌های ایران فرماندهی و مدیریت می‌شدند.

دکتر صادق الحسینی در ادامه تصریح می‌کند که اتاق عملیات میدانی آشوب‌ها در مناطق غربی ایران، در شهر اربیل اقلیم کردستان قرار داشت و متشکل از ۴ افسر ارشد آمریکایی، ۳ افسر اسرائیلی، ۴ افسر عربستانی، نماینده ویژه محمد بن سلمان، ولیعد عربستان و سه مقام از تروریست‌های منافق بود.

این پژوهشگر سیاسی همچنین می‌افزاید که فرماندهی و هدایت آشوب‌ها در مناطق شرقی ایران به عهده یک اتاق عملیات دیگر واقع در شهر هرات افغانستان بود؛ فرماندهی این اتاق عملیات نیز متشکل از ۳ افسر آمریکایی، ۳ افسر اسرائیلی، ۲ افسر عربستانی، نماینده ویژه محمد بن سلمان ولیعهد عربستان، نماینده گروهک «جیش الظلم» و نمایندگانی از گروهک تروریستی منافقین بود.

افشای جزئیات دخالت سرویس‎های امنیتی خارجی در آشوب‎های ایران؛ از کانال جاعل‌نیوز تا اتاق عملیات استراسبورگ

صادق الحسینی تأکید می‌کند که اتاق عملیات اربیل و هرات تنها دو مورد از اتاق عملیات‌های فراوانی است که در دبی، ریاض، کابل، باکو، لندن، استراسبورک، نیویورک، و تل‌آویو مستقر بودند و در پشت پرده آشوب‌های ایران را هدایت می‌کردند.

وی همچنین می‌افزاید: منابع ایرانی می‌گویند، مایکل دی‌آندرا، افسر سازمان سیا که از ماه «می» ۲۰۱۷ ریاست «مرکز مأموریت ایران» این سازمان را به عهده دارد نیز در پس آشوب‌های اخیر ایران قرار داشته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر