۰۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۰
کد خبر: ۳۱۸۱
آصفري :
عضو هيات رئيسه کميسيون امنيت‌ملي مجلس گفت: در صورت ادامه تلاش غرب براي غيرواقعي نشان‌دادن فعاليت هسته‌اي ايران با آنها برخورد مي‌كنيم.
محمدحسن آصفري نماينده مردم اراک و کميجان با اشاره به فاش شدن منبع گزارش‌هاي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي عليه ايران گفت: هر زمان که بازرسان آژانس قصد بازديد از تاسيسات هسته‌اي ايران را داشته‌اند، مسئولان جمهوري اسلامي ايران با آنها همکاري کرده‌اند حتي دوربين‌هايي که از سوي آژانس نصب شده، تمامي فعاليت جمهوري اسلامي ايران را زير نظر اين نهاد بين‌المللي قرار مي‌دهد تا تائيدي باشد بر اينکه ايران فعاليتي خارج از مکانهاي تعيين شده و خارج از اطلاعات آژانس و همينطور چارچوب NPT ندارد.

وي با بيان اينکه عملکرد ايران تحت نظارت و بازرسي آژانس و در چارچوب معاهده NPT است، ادامه داد: اينکه آژانس انرژي اتمي بخواهد گزارشات خود را مطابق اعلام طرف‌هاي غربي اعلام کن،د درست نيست طرف‌هاي غربي همواره در قبال ايران بهانه‌ها و مواردي را مطرح مي‌کنند که هيچکدام از آنها سنديت ندارد.

آصفري تصريح کرد: گزارش اخير آژانس به اين دليل است که جمهوري اسلامي ايران اين مسئله را مطرح کرده که اگر قرار است، فعاليت هسته‌اي ما از سوي آژانس تحت نظر و مراقبت قرار گرفته و  حتي بازديدها برخلاف ضوابط و برنامه‌هاي تعيين شده انجام گيرد، اما در آخر خلاف ديده‌هاي خود گزارش بنويسيد، مورد تائيد و قبول ايران نيست.

عضو هيئت رئيسه کميسيون امنيت‌ملي و سياست‌خارجي مجلس گفت: جمهوري اسلامي ايران تصميم دارد از اين مقطع به بعد با ادبيات به کار گرفته شده از سوي غربي‌ها با آنها رفتار کند، حال اگر به دنبال اين هستند که موضوع هسته‌اي ايران را خلاف مستندات و مواردي که وجود دارد جلوه دهند، متقابلا با آنها برخورد مي‌کنيم.

وي در پايان اظهار داشت: مطمئنا اگر شاهد اين مسئله باشيم که بعد از برگزاري انتخابات رياست جمهوري همچنان مسئله هسته‌اي ايران را به رسميت نشناسند، موضع خروج از NPT را مورد بحث و بررسي قرار خواهيم داد.

گفتني است آسوشیتدپرس در مورد منابع گزارشات آژانس بين‌المللي انرژي اتمي درباره ايران با دو مقام آژانس به گفت‌و‌گو پرداخته و می‌نویسد: "به جز آمریکا، کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان و همچنین رژیم صهيونيستي، دیگر منابع اطلاعاتی آژانس درباره ايران هستند که آن‌ها نیز به نوبه خود از سرسخت‌ترین مخالفان برنامه هسته‌ای ایران به شمار می‌روند."

همچنين این دو مقام مدعی شدند دلیل اتکای آژانس به این منابع خودداری ایران از همکاری لازم با این نهاد است،‌ حال آنکه بازرسان آژانس همواره به تأسیسات هسته‌ای ایران دسترسی داشته و گزارش‌های منظمی را از این تأسیسات تهیه می‌کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر