۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۳۱۷۹۹
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: لازم است تهدیدات موثر بر جزیره کیش مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و با انجام غربالگیری، تهدیدات پایه و اثرگذار را شناسایی و نسبت به برطرف کردن نقاط ضعف و آسیب پذیری ها اقدام شود و در برنامه ریزی ها مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور طی مراسمی حکم ریاست پدافند غیرعامل منطقه آزاد کیش رابه دکتر محمد ابراهیم انصاری لاری رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل منطقه آزاد کیش اعطا نمود.

اعطای حکم ریاست پدافند غیر عامل منطقه آزاد کیش به لاری انصاری از سوی سردار جلالی

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در این جلسه با توجه به اهمیت مقابله با تهدیدات و حوادث غیر طبیعی گفت: بر اساس اساسنامه پدافند غیرعامل که به تصویب مقام معظم رهبری رسیده، مسئول پدافند غیرعامل هر بخش و دستگاه اجرایی، رئیس آن بخش می باشد.

سردار جلالی گفت: توجه به اقلیم خاص منطقه لازم است تهدیدات موثر بر جزیره کیش مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و با انجام غربالگیری، تهدیدات پایه و اثرگذارخصوصا در دارایی های زیرساختی و مردمی را شناسایی و نسبت به برطرف کردن نقاط ضعف و آسیب پذیری ها اقدام شود و در برنامه ریزی ها مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به موارد پیش بینی شده در مبحث 21در زمان بحران گفت:باید تمهیدات لازم بمنظور رفع احتیاجات اولیه مردم اندیشیده شود.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشوربا اشاره قانون و سیاسیت های کلی نظام که عنوان داشته، مراکز پر خطر به بیرون از شهرها برده شود و چنانچه امکان بیرون بردن آن نیست حریم برای آن مشخص شود گفت:لازم است مراکز پرخطر مانند مراکز شیمیایی،هسته ای و صنعتی که در جوار و یا حریم مرکز مسکونی ساخته شده و امکان اثر گزاری بر مردم را دارد شناسایی و مشخص شود در صورت بروز حادثه عمق آن چقدر است و پیش بینی لازم انجام گیرد.

اعطای حکم ریاست پدافند غیر عامل منطقه آزاد کیش به لاری انصاری از سوی سردار جلالی

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: رعایت الزامات پدافند غیرعامل آسیب پذیری ها را به حداقل می رساند و به مدیران اجرایی کشور این فرصت را می دهد که در مواقع بحران زمان بیشتری برای حل مشکلات داشته باشند.

سردار جلالی تاکید کرد: مباحث و موضوعات آموزشی پدافند غیرعامل متناسب با اقلیم و موقعیت جغرافیایی و نیازهای جزیره کیش تهیه و تدوین شود.

ابراهیم انصاری لاری رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل منطقه آزاد کیش نیز ضمن استقبال ازمباحث مطرح شده در خصوص پدافند غیرعامل گفت: با توجه به اینکه تعداد قابل توجه ای از مردم خصوصا در ایام تعطیلات در این جزیره حضور دارندو بعلت جزیره بودن چنانچه حادثه ای رخ دهد طبیعتا ما را آسیب پذیر تر خواهد کرد ،لذا نیاز به رعایت الزامات پدافند غیر عامل جهت ما از ضروریات است.

وی ادامه داد؛لازم است متناسب با اقلیم جزیره آمادگی های لازم اندیشیده و آمادگی لازم صورت پذیرد و در این راستا پدافند غیر عامل دست ما را پر بارتر نموده تا توجیه قوی تری جهت استحکام زیرساخت ها داشته ، مطالعات اجمالی خودمان و ملاحضات پدافند غیر عامل ما را ملزم می کند سریعتر به این برنامه برسیم.

اعطای حکم ریاست پدافند غیر عامل منطقه آزاد کیش به لاری انصاری از سوی سردار جلالی

مدیر عامل منطقه آزاد کیش با اعلام اینکه پدافند غیر عامل فرصت خوبی جهت پیشگیری از حادثه است گفت :اعلام آمادگی می کنیم تا با کمک پدافند غیر عامل بتوانیم از تهدیدات احتمالی پیشگیری نمائیم.

وی با اشاره به اینکه احکام شورای پدافند غیر عامل آماده و به اعضاء تحویل گردیده از رئیس سازمان پدافند غیر عامل جهت شرکت در اولین جلسه شورای اداری منطقه آزاد که با حضور دستگاه های اجرایی مستقر در جزیره برگزار می شود بمنظور توجیه مسئولین و آشنایی با وظایف دعوت بعمل آورد.

لاری انصاری همچنین درخواست نمود سازمان پدافند غیر عامل نسبت به برگزاری کارگاه آموزشی و اعزام مربی به منطقه آزاد کیش اقدام نمایند.

همچنین مقرر شد درپیش بینی طرح جامع 10 ساله منطقه کیش مطالع مستقلی نسبت به الزامات پدافند غیر عامل انجام و بعنوان پیوست پدافند غیر عامل تقدیم گردد



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر