۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۳۱۷۵۲
رئیس دانشگاه شهیدبهشتی خبر داد؛
صدوق : دانشگاه شهیدبهشتی دوره‌های پدافند غیرعامل را برای آمادگی دانشجویان به هنگام وقوع زلزله، مدت هاست که برگزار می‌کند و حتی نیرو‌هایی را نیز از دانشگاه به منطقه سرپل ذهاب پس از زلزله کرمانشاه اعزام کردیم تا به بررسی موارد مورد نیاز بپردازند.
حسن صدوق، رئیس دانشگاه شهیدبهشتی ، در خصوص ایمنی و امنیت ساختمان‌های دانشگاه شهیدبهشتی و چگونگی بازسازی ساختمان‌های قدیمی آن گفت: از بودجه سال ۹۵ مبلغی حدود یک میلیارد تومان برای مرمت، بازسازی و فضاسازی‌های جدید در دانشگاه اختصاص داده ایم؛ اما نمی‌توانم به قطعیت بگویم که از ۴۰ درصد ساختمان‌های نیازمند بازسازی دانشگاه شهیدبهشتی، همه آن‌ها بازسازی شده اند.

صدوق با اشاره به زلزله اخیر تهران و فعال شدن گسل ملارد خاطرنشان کرد: با توجه به اتفاقات اخیر دانشگاه شهیدبهشتی، در زمینه زلزله ‌شناسی از تمامی پتانسیل‌های خود استفاده می‌کند. رشته زلزله شناسی واحد شهید عباس پور با دانشگاه شهیدبهشتی ادغام شد. همچنین در دانشکده علوم زمین گروهی از محققین را تحت عنوان تکتونیک داریم که به صورت ویژه‌ بر روی بحث زلزله تحقیق می‌کنند. همچنین از پتانسیلی که در دانشجویان رشته ژئومورفولوژی وجود دارد، نیز در این خصوص استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: دانشگاه شهیدبهشتی با بکارگیری این نیرو‌ها و تخصص آن‌ها سعی در بالا بردن سطح علمی دانشجویان و اساتید در خصوص علل رخ دادن زلزله دارد؛ چرا که دانشجویان می‌توانند پل ارتباطی میان دانشگاه و خانواده‌ها و به تبع آن بطن جامعه باشند.

رئیس دانشگاه شهیدبهشتی با اشاره به عوام زدگی اتفاقات پس از زلزله تصریح کرد: دانشجویان می‌توانند سفیران خوبی برای شفاف سازی مردم جامعه و اطلاع رسانی صحیح در خصوص زلزله به آن‌ها باشند.

صدوق افزود: دانشگاه شهیدبهشتی دوره‌های پدافند غیرعامل را برای آمادگی دانشجویان به هنگام وقوع زلزله، مدت هاست که برگزار می‌کند و حتی نیرو‌هایی را نیز از دانشگاه به منطقه سرپل ذهاب پس از زلزله کرمانشاه اعزام کردیم تا به بررسی موارد مورد نیاز بپردازند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر