۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۳۱۷۲۷
معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور در حاشیه تمرین پدافند غیرعامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد: پدافند غیرعامل تهدید محور و HSE حادثه محور است.
به گزارش خبرنگار پایدرای ملی، سردار مطیعی معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور در حاشیه تمرین پدافند غیرعامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد با ابراز خرسندی از گزارش مدیرکل پدافند غیرعامل استان خراسان رضوی گفت: آنچه از آقای احمدی شنیدیم بسیار مایه مباهات و خرسندی است و تقریباً سابقه‌ای ندارد  و بایستی با قوت و شدت ادامه پیدا کند.
وی پدافند غیرعامل را تهدید محور و HSE را حادثه محور دانست و بر شناسایی تهدیدات تاکید نمود.
پدافند غیرعامل تهدید محور و HSE حادثه محور است

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به اهمیت و نقش پدافند غیرعامل افزود، علیرغم وجود تمامی نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی مقتدر و قدرتمند در کشور، مقام معظم رهبری فرمان ایجاد تشکیلات پدافند غیرعامل را می‌دهند که باید مورد توجه همگان قرار گیرد. وی همچنین از همه دستگاه‌ها خواست با هماهنگی فرمانداری شهرستان و با تدابیر استانداری در صیانت از این زیرساخت کلیدی و ارزشمند اهتمام نمایند.

مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی نیز در حاشیه این رزمایش ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند مدیرعامل محترم و کمیته پدافند غیرعامل و مدیریت بحران پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد درخواست کرد تا با رویکرد سازمان یادگیرنده تجارب حاصل از این تمرین‌ها مستند و برای کلیه ذینفعان منتشر گردد. وی همچنین با توجه به ظرفیت بالای سرمایه‌های انسانی موجود در این مرکز بر اهتمام ویژه برای افزایش توان بازیابی سریع و پایدارسازی هرچه بیشتر سیستم‌های سایبری تاکید کرد.

سید ابوالفضل احمدی  در ادامه به تدوین و اجرای طرح جامع شناسایی و سطح‌بندی و ارتقای پایداری زیرساخت‌های استان اشاره نمود و افزود تمامی دارایی‌ها و زیرساخت‌های استان شناسایی و سطح‌بندی اولیه آن‌ها در کمیته پدافند غیرعامل دستگاه‌ها انجام شده و درحال بررسی و تایید در کارگروه‌های تخصصی شورای پدافند غیرعامل استان می‌باشد. وی همچنین افزود رویکرد دانش محور به حوزه پدافند غیرعامل در استان خراسان رضوی مورد استقبال تمامی فرمانداری‌ها و دستگاه‌ها قرار گرفته و حمایت استانداری معزز و معاونین محترم ایشان به خصوص معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی به عنوان جانشین شورای پدافند غیرعامل استان شرایطی را فراهم نموده تا به لطف خداوند در مسیر اجرای اهداف و برنامه‌های سند راهبردی پدافند غیرعامل استان با موفقیت به پیش برویم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر