۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۳۱۴۲۰
به‌تازگی هکرها موفق شدند بزرگ‌ترین بازار استخراج بیت کوین NiceHash را هک و حدود ۴.۷۰۰ بیت کوین به سرقت برند.
به گزارش پایداری ملی، این روزها به دلیل رونق چشمگیر بازار بیت کوین و رشد ۲۰ درصدی آن، توجه هکرها بیش‌ازپیش به این ارز مجازی محبوب جلب شده است، تاجاییکه ارزش بیت کوین‌های سرقتی از NiceHAsh تنها بعد از ۲۴ ساعت از ۵۷ دلار به ۷۱ دلار افزایش یافت.

NiceHAsh در واقع سرویسی مبتنی بر کلود است که از سال ۲۰۱۴، کاربران مختلف را از سراسر جهان برای اجاره منابع محاسباتی اضافه، به یکدیگر متصل می‌کند. از این منابع برای تولید بیت کوین جدید استفاده می‌شود.

گفتنی است روز ۴ شنبه کاربران NiceHash در گزارشات متعددی خبر از خالی شدن کیف پول بیت کوین خود دادند، درحالی‌که سرویس شرکت آفلاین و به‌ظاهر در دست تعمیر بوده است.

هم‌اکنون در زمان انتشار این خبر نیز، همچنان سرویس آفلاین بوده و در پیغامی که در صفحه اول NiceHash  به نمایش درآمده، این نفوذ تأییدشده است.

این شرکت از دادن جزییات بیشتر در مورد این نفوذ، خودداری و اعلام کرده است در حال بررسی میزان دقیق بیت کوین‌های سرقتی از وب‌سایت و نیز روش سرقت است. در همین راستا برخی از مشتریان این شرکت آدرس کیف پولی را منتشر کردند که به میزان ۴۷۳۶ بیت کوین معادل ۷۰ میلیون دلار موجودی داشته و از کیف پول NiceHash حذف‌شده است.

گفتنی است شرکت مذکور تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرده و با مقامات قانونی و اجرایی در ارتباط است. همچنین به مشتریان خود اطمینان داده است که سرویس NiceHash را با بالاترین سطح امنیتی در اولین فرصت بازیابی خواهد کرد. بااین‌حال هنوز مشخص نیست که این شرکت در صورت عدم توانایی در پرداخت خسارت به مشتریان خود، چگونه می‌خواهد این امر را مدیریت کند.

لازم به ذکر است مدیران NiceHash از مشتریان خودخواسته‌اند در اولین فرصت رمز عبور خود را در NiceHAsh و سرویس‌های دیگر تغییر دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر