۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۴
کد خبر: ۳۱۲۳۹
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر به نفش کارگروه سلامت در بلایا و پدافند غیرعامل در مدیریت بحران و مواقع غیر معمول اشاره کرد و افزود: با توجه به تکرار مرتب واقعه زلزله در سطح کشور اقبال عمومی برای دانستن نکات مهم و ضروری در مواقع این رخداد و نیز اقدامات مهم و حیاتی در این زمان، بیشتر شده است.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، عبدالرحیم دادجو  اظهار داشت: ساختن جامعه آماده و به روز شدن اطلاعات عمومی در مورد نحوه صحیح برخورد با حوادث پیش‌بینی نشده مثل زلزله، سیل و ... که با توجه به تغییرات اقلیمی در سراسر جهان مسئله مهمی است که جز آموزش راه دیگری ندارد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر افزود: بهترین زمان برای آموزش مقاطع تحصیلی بخصوص پیش دبستانی و دبستان است که بچه‌ها با بازی و تمرین یادگیری خوبی خواهند داشت.

وی اضافه کرد: از آنجایی که با درخواست مکرر مدارس برای برپایی مانور زلزله روبرو بودیم، امسال مانور زلزله در حدود یک هفته برنامه‌ریزی و در مقاطع مختلف با مشارکت واحد عملیات اورژانس، کارگروه سلامت در بلایا و پدافند غیرعامل دانشگاه، EOC و واحد آموزش فوریت‌های پزشکی اجرا شد.

دادجو افزود: از روز هشتم آذر که به عنوان روز مانور سراسری زلزله در سطح کشور معرفی شده است تا به امروز در بیش از ۱۰ مدرسه در مقاطع مختلف دبستان، راهنمایی و دبیرستان از شهر بوشهر مانور زلزله اجرا شده است.

وی ادامه داد: در روز مقرر مدرسه تیزهوشان دخترانه بوشهر با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش مانور آمادگی مدارس در برخورد با زلزله رسما آغاز شد و تیم‌های عملیاتی اورزانس ۱۱۵ در آن مشارکت فعال داشتند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث بوشهر بیان کرد: در سناریوی طراحی شده اورژانس ۱۱۵ در کنار سایر سازمان‌های امدادی از جمله آتش نشانی و هلال احمر در امداد و نجات و انتقال مصدومین به مراکز درمانی نقشی را به عهده گرفته بود که با مداخله تیم‌های عملیاتی این مهم محقق شد.

وی به نفش کارگروه سلامت در بلایا و پدافند غیرعامل در مدیریت بحران و مواقع غیر معمول اشاره کرد و افزود: با توجه به تکرار مرتب واقعه زلزله در سطح کشور اقبال عمومی برای دانستن نکات مهم و ضروری در مواقع این رخداد و نیز اقدامات مهم و حیاتی در این زمان، بیشتر شده است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر