۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰
کد خبر: ۳۱۱۲۸
معاون خدمات شهری شهرداری همدان:
معاون خدمات شهری شهرداری همدان با بیان اینکه آموزش مهمترین رکن در حوادث است و جزو جدایی‌ناپذیر مدیریت بحران است، گفت: «آموزش» در بحث تاب‌آوری شهر بسیار لازم و ضروری است.
به گزارش پایداری ملی، مجید درویشی عصر امروز در همایش «نیروهای دوام الوند» ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن عسگری (ع) و تبریک آغاز امامت امام عصر(عج) و تبریک هفته بسیج، اظهار کرد: از 43 بلای طبیعی شناخته شده دنیا 33 بلا در ایران اتفاق می افتد.

وی با اشاره به زلزله اخیر اتفاق افتاده در کرمانشاه و ابراز همدردی در این زمینه با زلزله‌زدگان، اضافه کرد: زلزله و حوادث طبیعی غیر قابل پیش بینی هستند، به طوری که در هیج جای دنیا نتوانسته اند بگویند که زلزله چه مکان و زمانی رخ می‌دهد.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان با بیان اینکه هر سال در دنیا زلزله‌های زیادی رخ می‌دهد که پنج درصد آن بالای 4.5 ریشتر است، تصریح کرد: ایران در بین کشورهای جهان در بلایای طبیعی رتبه ششم دنیا و در زلزله رتبه دهم دنیا را دارد.

وی با اشاره به اینکه متناسب با این حوادث مدیریت بحران کشوری و استانی وجود دارد، اضافه کرد: در شهرداری همدان نیز واحد مدیریت بحران در حال فعالیت است.

درویشی با بیان اینکه آموزش مهمترین رکن در حوادث است و جزو جدایی‌ناپذیر مدیریت بحران است، افزود: آموزش در بحث تاب‌آوری شهر بسیار لازم و ضروری است.

وی با اشاره به اینکه در حوادث کوچک مدیران استان و در حوادث بزرگ‌تر مسئولان کشور و در حوادث بسیار بزرگ کشورهای دیگر نیز به یاری می‌آیند، تصریح کرد: هر ساله در هفته بلایای طبیعی سازمان خدمات شهری، مانوری را برگزار می‌کند.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان با تقدیر و تشکر از مدیران مدرسه فاطمه الزهرا (س) برای شرکت در مانور مدیریت بحران سال جاری در شهر همدان، افزود: برای اینکه قدرت مقابله با بلایای طبیعی وجود ندارد آموزش و پیشگیری در مدیریت بحران اهمیت خود را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه با تاب آوری شهر و کشور می‌توان هزینه ها و تلفات را کاهش داد، اضافه کرد: سازمان‌ها با افزایش تاب‌آوری برای شهر و کشورمان می‌توانند تاثیرگذاری خود را داشته باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر