۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۳۱۱۰
مدیر عامل شرکت ملی پتروشیمی :
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اعلام این خبر که این شرکت تلاش می کند تا شرایطی را فراهم آورد که سرمایه گذاران خارجی بتوانند از تسهیلات صندوق توسعه ملی استفاده کنند گفت: به دنبال تسهیل کار سرمایه گذاران خارجی در بانک‌های عامل خارج از کشور هستیم و دوش به دوش با این سرمایه گذاران همراه خواهیم بود.

با تاکید بر اهمیت جذب سرمایه‌گذاری خارجی در ایران اظهار کرد: منابعی که سرمایه گذاران خارجی به ایران می‌آورند به منابع مالی کشور کمک می‌کند و از سوی دیگر باعث توسعه صنعت پتروشیمی می‌شوند. ما با بانک‌های کشور به نفع آن‌ها در حال مذاکره و ایجاد تفاهم هستیم.

وی با اشاره به اشتغالزایی در صنعت پتروشیمی، ساخت بسیاری از کالاها در ایران و پرداخت مالیات توسط سرمایه گذاران خارجی پس از اتمام دوره معافیت مالیاتی را از دیگر مزیت‌های جذب سرمایه‌گذار خارجی در صنعت پتروشیمی خواند و گفت: با توسعه صنعت پتروشیمی منابعی که در بالا دست تولید می‌شود وارد زنجیره می‌شوند و ارزش افزوده بیشتری می توانیم صادر کنیم.

معاون وزیر نفت با تاکید بر این‌که سرمایه گذار خارجی با خود تکنولوژی، همکاری‌های جدید و امنیت می‌آورد گفت: سرمایه گذار خارجی در کشور باعث ایجاد امنیت بیشتر می‌شود و زمانی که کشورها در افق بین الملل می‌خواهند علیه ما را رای ‌دهند، منافع سرمایه گذاران باعث می‌شود که رای داده نشود.

بیات با تاکید بر بکارگیری نیروی انسانی کشور در پروژه‌های بین المللی به عنوان دیگر مزیت جذب سرمایه گذار خارجی گفت: فعالانه پیگیر جذب سرمایه گذار خارجی هستیم و می‌خواهیم که مشوق های بیشتر و شرایط بهتری را برای آن‌ها فراهم کنیم.

وی ادامه داد: مناطق ویژه‌ای در کشور داریم که از معافیت‌های مالیاتی طولانی مدت برخوردارند و از سوی دیگر خوراک‌های متنوعی در کشور وجود دارد در حدی که سرمایه گذاران خارجی می توانند در کشورهای دیگر این نوع خوراک‌ها را به صورت قطعی و متنوع بیابند.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران افزود: با اصلاح برخی از قراردادها و تضمین تامین خوراک واحدهایی که در ایران با سرمایه گذاری خارجی احداث می شوند تا 25 سال، تسهیل جذب نیروی انسانی در کشور با توجه به فراوانی نیروی انسانی در ایران و دسترسی آسان از طریق مناطق ویژه به بازارهای بین المللی و آب‌های بین المللی می‌توانند در جذب سرمایه گذاری خارجی یاری دهنده باشند.

بیات همچنین تصریح کرد: تکنولوژی‌هایی که در ایران بومی شده و یا کاتالیست‌هایی که در کشور به تولید تجاری رسیده است می توانند سال‌های متمادی تولید شوند و نیاز کشور را تامین کرده، در اختیار سرمایه گذاران خارجی قرار گیرند.

وی با بیان این‌که ما سعی داریم شرایطی را فراهم آوریم که سرمایه گذاران خارجی از تسهیلات صندوق توسعه ملی استفاده کنند گفت: اطلاعات فنی و اقتصادی مورد نیاز بانک‌ها را در مورد سرمایه گذاران برایشان ارسال می‌کنیم.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در پایان صحبت‌های خود تاکید کرد: مسیر ارتباط بسیار آسان با سرمایه گذاران خارجی در ایران فراهم خواهیم کرد تا فضایی ایجاد شود که سرمایه گذار خارجی احساس متفاوتی با وقتی که در کشور خود هست را نداشته باشد و احساس راحتی کند؛ این ها زمینه جذب سرمایه گذار است و ما متعهد به انجام آن‌ها هستیم. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر