۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۳۰۸۱۸
مدیرکل پدافند غیرعامل خوزستان:
کارگاه آموزشی، تخصصی "سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS)، امن سازی اتاق سرور بر اساس استاندارد"، دوشنبه پانزدهم آبان ماه، با همکاری اداره کل پدافند غیرعامل استانداری، اداره کل فناوری و امنیت اطلاعات استانداری، شرکت مخابرات منطقه خوزستان و مرکز مدیریت راهبردی افتا خوزستان در سالن روابط عمومی شرکت مخابرات خوزستان، برگزار شد.

محمد حری مدیرکل پدافند غیرعامل استان با اشاره به افزایش وابستگی همه جوامع به مقوله ی فناوری اطلاعات، فضای مجازی و سایبری گفت: دلیل این امر در رفاه و ارائه خدماتی است که این حوزه به همراه خواهد داشت. اما به همین نسبت که این امکانات را در اختیارمان قرار می دهد در همین راستا نیز تهدیداتی در تمام زمینه ها ایجاد خواهد کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل خوزستان: حوزه سایبر خط مقدم تهدیدات نوین است

حری در ادامه به جنگ هایی که در گذشته متکی بر سلاح بود، اشاره کرد و آن را با جنگ های امروزی که به شکل نوین در فضای سایبر در حال اتفاق است مقایسه نمود و خاطر نشان کرد: ما امروزه با چالشی بزرگ مواجه هستیم چرا که اگر در گذشته امکان تقسیم دارایی های کشورها و ملت ها در سرمایه های فیزیکی وانسانی و نهایتا ملی و معنوی تقسیم بندی میشد، اما امروزه این دارایی ها در حال تغییر ماهیت و تبدیل شدن به دارایی های سایبری میباشد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان گفت: امروزه حوزه ی سایبری در تمام بخش ها اعم از صنعت هسته ای، حوزه ی انرژی ، تولید، توزیع و دیسپاچینگ و همچنین در بخش های پالایشگاهی نفوذ کرده و مطمئنا بخشی را نخواهیم یافت که از ورود و دخالت این مقوله در امان مانده باشد.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان: کارشناسان، مدیران و صاحب نظران در حوزه سایبری را خط مقدم مقابله با تهدیدات خارجی دانست و اضافه نمود: امروزه مهم ترین راه نفوذ دشمن، حوزه سایبری و فناوری اطلاعات خواهد بود که بتواند به زیرساخت های کشور ضربات سخت و مهلکی وارد نماید و به این خاطر فضای سایبری را به عنوان زیرساخت سایر زیرساخت ها قلمداد می کنیم، که در صورت هجوم دشمن به این حوزه صدمات سخت و جبران ناپذیری برای کلیه زیرساخت های کشور به دنبال خواهد داشت.

حری تنها راه مقابله با نفوذ دشمن را ارائه نگاه بومی به بحث فضای مجازی و سایبری دانست و افزود امیدواریم در آینده ی نزدیک شاهد بومی سازی این حوزه در تمامی بخش های مدیریتی، اجرایی و زیربنایی باشیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل خوزستان به اهداف پدافند غیرعامل در حوزه سایبری اشاره کرد و در ادامه از تشکیل قرارگاه سایبری در سازمان پدافند غیرعامل خبر داد که مهم ترین نقش این قرارگاه را رصد تهدیدات در همه ی زیرساخت های کشور دانست.

در ادامه حسین حسینی فر، مسئول مرکز مدیریت راهبردیافتا خوزستان به معرفی انواع ارکان دفاعی کشور پرداخت و ابعاد زمینی، آبی، هوا و فضا را به عنوان چهار بعد اصلی دفاعی هر کشوری قلمداد کرد. حسینی فر حوزه ی سایبری را به عنوان بعد پنجم در دفاع از کشور دانست و دفاع سایبری را نوعی جهاد در راه خدا، و فعالان این حوزه را به عنوان مرزداران غیور کشور معرفی کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر