۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۳۰۸۰۸
دومين نشست تخصصي مسوولان هماهنگي مديريت بحران و پدافند غيرعامل با هدف مصون سازي شهر تهران در مقابل تهديدات به ميزباني سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران برگزار شد.
به گزارش پایداری ملی و به نقل از روابط عمومي سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران، در اين نشست که با حضور دبيران ستادهاي مديريت بحران مناطق 22 گانه ، نمايندگان سازمان ها و شرکت هاي تابعه شهرداري تهران برگزار شد، مهندس محسن نادي معاون آمادگي، مقابله و پدافند غيرعامل سازمان با بيان اينکه شهرداري کلان شهر تهران يکي از گسترده ترين شهرداري هاي کشورو مسوول مديريت بحران در شرايط اضطراري است گفت: با توجه به ساختار شهر و نظر اکثريت اعضاي قرارگاه پدافند غيرعامل که در مهرماه 1395 تشکيل شد، شهردار تهران با اکثريت آرا به عنوان مسوول پدافند غيرعامل شهر تهران انتخاب شد.

مهندس نادي با تاکيد بر اينکه حفظ و صيانت از دارايي هاي هر کشور و سازماني در مقابل تهديدات خارجي ضرورتي اجتناب ناپذير است افزود: شهرداري تهران سازماني است که از دارايي هاي فيزيکي و اطلاعاتي شهر تهران آگاه است و با توجه به تهديدات موجود بايد مورد صيانت قرار بگيرد و اين برعهده کميته پدافند غيرعامل شهرداري تهران است.

وي با ابراز خرسندي از تشکيل کميته هاي پدافند غيرعامل در مناطق 22 گانه شهر تهران و برخي از سازمان ها گفت: راهبرد اصلي که در حوزه پدافند غيرعامل بايد در نظر گرفت اجراي طرح جامع پدافند غيرعامل شهر تهران است که کليات اين طرح با هماهنگي سازمان پدافند غيرعامل کشور در مرحله پيگيري است و چون موضوع جديدي است بايد در تحقق اهداف آن تلاش بيشتري صورت بگيرد.

وي همچنين شناسايي تهديدات در حوزه پدافند غيرعامل در هر يک از نهادهاي مديريت بحران شهري را ضروري خواند و افزود: براي اين منظور بايد به مقولاتي همچون دو يا چند منظوره شدن تاسيسات شهري با نگاه پدافند غيرعامل توجه شود.

در اين نشست همچنين دکتر فتح اله شمسايي استاد دانشگاه مالک اشتر در خصوص مفاهيم و تاريخچه پدافند غيرعامل در ايران و جهان و مخاطرات موجود و نيز راهکارهاي ارتقاي آمادگي عمومي شهر و شهروندان براي حاضران سخنراني کرد.

وي گفت: با توجه به رشد و توسعه فن آوري هاي جديد با تهديدات متنوعي مواجه ايم که ضروري است براي مقابله و آمادگي با تهديدات نوين اقدامات مناسب طراحي و اجرا شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر