۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۳۰۷۵۳
رزمایش مشترک مقابله با حملات خرابکارانه و انفجار در مسیر خط لوله انتقال فرآورده های نفتی با حضور سردار حیدری معاون بسیج و امور استانهای سازمان پدافندغیرعامل کشور، سجادی مدیرکل پدافندغیرعامل استان وبا مشارکت صنایع و شرکت های غرب،نفتی وکارگروه انرژی بندرعباس برگزار شد

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، این رزمایش  با هدف ارتقاء آمادگی دفاعی و تعامل بین صنایع ،افزایش توان عملیاتی و قدرت تصمیم گیری در شرایط بحران ، شناسایی نقاط قوت و ضعف و ارزیابی عملکرد گروه ها و ارزیابی سامانه های ارتباطی برگزار شد.

سردار حیدری با بیان اینکه صیانت از انسانها، حفاظت و مصونیت از زیرساخت های فیزیکی و حفاظت از سرمایه های سایبری سند راهبردی پدافندغیرعامل است افزود با هم فکری و استفاده از خرد جمعی باید تهدیدات را شناسایی و راهکارهای علمی مقابله با آنها را را طرح ریزی و اجرا کرد.

رزمایش مشترک کارگروه انرژی به مناسبت هفته پدافندغیرعامل و سناریوی از پیش برنامه ریزی شده در مسیر خط انتقال فرآورده در محل شرکت پالایش نفت بندرعباس اجرا شد.

وی بیان داشت:یکی از شریانهای مهم و حیاتی کشور شریان انرژی است و شرکت پالایش نفت بندرعباس با توجهبه حجم تولید فرآورده های نفتی از بخش های مهم تولید انرژی محسوب میشود و افزایش آمادگی مقابله با حوادث از لازمه های آن است که در این مسیر یکی از راههای افزایش آمادگی برگزاری رزمایش است.

مدیرکل پدافندغیرعامل استان هرمزگان نیز ضمن تقدیر از عملکرد مناسب مدیریت و کارکنان شرکت پالایش نفت بندرعباسدر اقدامات اخیر و اخذ رتبه برتر شرکت های پالایش کشور در حوزه پدافندغیرعامل گفت: این رزمایش ها باید با رویکرد آموزش و فرهنگ سازی و کسب تجربه در زمینه پدافندغیرعامل اجرا شود تا از بروز حادثه پیشگیری شود و در صورت بروز حادثه با اقدامات به موقع از گسترش خسارت جلوگیری شود.

رزمایش مشترک کارگروه انرژی به مناسبت هفته پدافندغیرعامل و سناریوی از پیش برنامه ریزی شده در مسیر خط انتقال فرآورده در محل شرکت پالایش نفت بندرعباس اجرا شد.

مهندس نامور مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس که فرماندهی این رزمایش را برعهده داشت گفت:در این رزمایش نیروهای امداد و نجات و اطفاء حریق از شرکت توزیع برق استان، پالایش نفت ستارهخلیج فارس، فولاد هرمزگان، پخش فرآورده های نفتی، آلومینیوم المهدی و خطوط لوله ومخابرات خلیج فار حضور داشتند.

وی افزود :آماده بکار بودن ماشین آلات و تجهیزات، هماهنگی و اطلاع رسانی مناسب به شرکت کنندگان در رزمایش و همچنین دیگر صنایع در منطقه ، هدایت و راهبری مناسب تیم های عملیاتی و تعمیراتی و نظم و انظباط  از نقاط قوت اجرای این رزمایش مشترک بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر