۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۳۰۵۹۶
سردار جلالی:
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور: آمریکایی ها برای نظارت بر زیرساخت های نظامی و موشکی ما بهانه تراشی میکنند. میگویند ایران منطقه را بی ثبات کرده در حالی که در منطقه به دنبال ایجاد آرامش هستیم .
به گزارش خبرنگار پایدار ملی؛ سردار دکتر غلامرضا جلالی  رئیس سازمان پدافند غیر عاما کشوردر سومین روز گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل در سالن همایش های صدا و سیما با اشاره به بهانه تراشی های جدید آمریکا گفت: آمریکایی ها با بهانه نظارت بر زیرساخت های نظامی و موشکی ما بهانه تراشی میکنند. میگویند ایران منطقه را بی ثبات کرده در حالی که ما در منطقه به دنبال ایجاد آرامش هستیم.ما در حال مبارزه با داعش هستیم.

وی ادامه داد: آمریکا در روزهای آخر اشغال فیزیکی داعش رویکرد دفاع از خود گرفته در حالی که مرموزانه و به ظاهر به مقابله با آن پرداخته است و در باطن به آن ها کمک میکند.

سردار دکتر جلالی با برشمردن محورهای راهبردی آمریکا گفت: آمریکا این راهبردهای خود را در چهار دسته تحریم های اقتصادی، تهدیدات مردم محور ،تهدیدات سایبری و سیاسی و اجتماعی دنبال میکند. ما باید هوشمند باشیم حتما باید یك پاسخ ملی و هماهنگ به موضوع تحریم های دشمن بدهیم همه بخش های نظام باید یك نه واحد به مذاكرات بدهند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان کرد: در تهدیدات مردم محور با جذب و هدایت گروه های طرفدار غرب در کشور و ظرفیت های رسانه میخواهند دو قطبی امنیت و اقتصاد بوجود بیاورند. طبق تحریم کاتسا که احتمالا قرار است فردا اجرا شود هر فردی که به نوعی با نیروهای سپاه در ارتباط است مورد تحریم قرار میگیرد. با رویکرد قانون کاتسا لیست شرکت های تحریم شده ما زیاد میشود. به عنوان مثال اگر سپاه به واسطه قرارگاه خاتم کار انجام دهد هر شرکت و بانکی که با این قرارگاه ارتباط میکند به لیست تحریم ها اضافه میشود و این یعنی سیاهچاله و مادر تحریم ها.

سردار دکتر جلالی تصریح کرد: ما باید پاسخی بازدارنده به این تحریم ها بدهیم چرا که ممکن است به برخی تحریم های داخلی هم برسیم و شرکت ها به یکدیگر خدمات ارائه ندهند چون آمریکاییها طبق تحریم کاتسا هر کسی را که با سپاه کار کند ولو در لایه های ناچیز تحریم میکند.

وی ادامه داد: ما از نمایندگان مجلس انتظار داریم با تصویب طرح و لایحه از شکل گیری این تحریم های داخلی جلوگیری کنند. آمریکایی ها  میخواهند همه این تحریم ها را به گردن سپاه و توان موشکی بیاندازند و یک دوقطبی امنیت، دفاع و اقتصاد بوجود بیاورند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل توضیح داد: بحث بعدی تهدیدات سایبری است آمریکایی ما را تهدید میکند به اقدامات سایبری ما پاسخ سایبری و غیر سایبری می دهند در صورتی که آن ها به دنبال بهانه برای تهدیدات سایبری خود هستند.

رویکرد پدافند سایبری در حوزه زیر ساخت های حیاتی باید جدی گرفته شود و اقدامات لازم در برابر تهدیدات صورت گیرد. 


وی ادامه داد:در حوزه تحریم های اقتصادی با توجه به تأكیدات رهبری و دولت باید به اقتصاد مقاومتی برسیم طبیعتا باید رویكرد مصون سازی در بخش اقتصاد داشته باشیم به شكلی كه دشمن نتواند با تحریم یك كالا تبعات اجتماعی بوجود آورد.


انتهای پیام/ 





گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر