۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۳۰۴۳۴
فرماندار بیرجند:
فرماندار شهرستان بیرجند گفت: با پیگیری‌ها شورای پدافند غیرعامل شهرستان و استان در هفته آینده میدان دام بیرجند با حضور استاندار و مقامات کشوری افتتاح می‌شود.
به گزارش پایداری ملی، علی ناصری عصر امروز در دومین کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بیرجند در سال 96 با اشاره به دستور کار جلسه مبنی بر جابه‌جای میدان عرضه دام و بهره‌برداری از میدان دام جدید اظهار داشت: مجموعه میدان دام شهرستان بیرجند براساس نقشه‌های دامپزشکی و پیش‌بینی‌های لازم در زمینه روند عرضه دام در این میدان احداث شده است.

فرماندار شهرستان بیرجند تصریح کرد: امیدواریم با زحمات و اقداماتی که در میدان جدید دام شهرستان بیرجند هم از نظر بهداشتی و هم از نظر محیط و نوع ابنیه شده است زودتر به بهره‌برداری برسد و کانون و میدان دام فعلی که در داخل شهر بیرجند قرار گرفته و موجب نارضایتی مردم وفعالیت در این میدان شده است جمع‌آوری شود.

ناصری گفت: با پیگیری‌های شورای پدافند غیرعامل شهرستان و استان در هفته آینده به مناسبت هفته پدافند رسماً با حضور استاندارد و مقامات کشوری این میدان دام افتتاح خواهد شد.

فرماندار شهرستان بیرجند تصریح کرد: فروش‌های پراکنده دام در اطراف شهر نیز با کمک نیروی انتظامی و دستگاه‌های ذیربط ساماندهی خواهد شد و مردم نیز باتوجه به اینکه میدان جدید نزدیک به کشتارگاه است نسبت به خرید دام از این میدان استفاده کنند.

ناصری بیان کرد: مصوب شد تمامی مکان‌های عرضه دام در سطح شهرستان تعطیل شده و همه افراد فعال در این زمینه به میدان دام جدید سوق داده شوند.

وی با اشاره به آبیاری اشجار مثمر با فاضلاب خام در روستاها افزود: مدیریت امور بحث بهداشت روستاها بر عهده دهیاری در روستاها است.

فرماندار شهرستان بیرجند گفت: در این راستا با توجه به اطلاعات مرکز بهداشت و ارائه انشعابات در کمیته سه جانبه توسط مرکز بهداشت، آب فاضلاب شهری و روستایی بررسی و نتیجه آن به صورت مصوب کارگروه مطرح خواهد شد.

ناصری اشاره به دستور بعدی جلسه مبنی بر ساماندهی پساب تصفیه‌خانه بیرجند تصریح کرد: پساب تصیفه‌خانه فاضلاب شهر بیرجند در حال حاضر با توجه در دسترس بودن این پساب و استفاده افراد در راستای بهره‌گیری از آبیاری محصولات کشاورزی که در نوع خود غیر اصولی و خطرات بهداشتی را می‌توانند دنبال داشته باشد در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در این راستا ساماندهی پساب فاضلاب شهر بیرجند توسط آب منطقه‌ای استان به پیمانکار واگذار شده که روند تجهیز کارگاه توسط پیمانکار در حال انجام و لوله‌های مربوط خریداری شده است تا این پساب با خط انتقالی به مرکز آموزشی کشاورزی در محل محمدیه بیرجند انتقال داده و از دسترس افراد خارج شود که امیدواریم تا پایان سال به سرانجام برسد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر