۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۳۰۲
عضو شورای عالی اداری کشور گفت: منافع کشور بدون پدافند غیر عامل برای مقابله با خسارات ناشی از جنگ و بلایای طبیعی آسیب پذیر است.
به گزارش پايداري ملي، محمد رئوفی نژاد شامگاه دوشنبه در ستاد پدافند غیرعامل استان زنجان افزود: پدافند غیرعامل حلقه تکمیل کننده برنامه دفاعی کشور در تمامی حوزه ها محسوب می شود.

وی گفت: تمامی اقدامات و آمادگی نیروهای مسلح بدون اجرای پدافند غیرعامل بی پشتوانه خواهد بود.

رئوفی نژاد اظهار کرد: پدافند غیر عامل تمامی تمهیدات و اقدامات و مجموعه برنامه ریزهایی که می تواند حجم آسیب پذیری را کاهش دهد در بر می گیرد.

استاندار زنجان گفت: پدافند غیرعامل در جهان کنونی کاربرد بسیار وسیع و گسترده ای دارد و امنیت جان و مال انسانها را افزایش می دهد.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که در طول هشت سال دفاع مقدس پدافند غیرعامل پیش از وقوع جنگ پیش بینی شده بود میزان خسارت جانی و مالی به حداقل کاهش می یافت.

رئوفی نژاد تصریح کرد: با توجه به شرایط سیاسی پیش روی کشور و افزایش روزافزون تهدیدات پیش بینی برنامه های پدافند غیرعامل در تمامی شریانهای حیاطی کشور ضروری است.

استاندار زنجان گفت: باید تمامی دستگاهها تمهیدات لازم را برای جانمایی مناسب شریانهای حیاتی کشور همچون نیروگاه برق و خطوط گاز و مقاوم سازی ساختمانهای مسکونی و پنگاهها مناسب مدنظر قرار دهند و در صورت وقوع حمله ای اقدامات دفاعی لازم از آنها صورت گیرد.

وی تاکید کرد: باید پیش بینی ها لازم صورت گیرد تا در هنگام وقوع حوادث طبیعی و یا انسانی بهترین عکس العمل ها به کار رفته باشد.

رئوفی نژاد افزود: پدافند غیرعامل پدیده ای نام آشنا ولی در عمل ناشناخته است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر