۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۳۰۱۴
کارشناسان امنیتی سایبری می گویند، دولت امریکا مخرب ترین منابع جنگ سایبری در دنیا را دارد.

گزارشی جدید، از دخالت دولت امریکا درعملیات‌های گسترده سایبری علیه کشورهای مختلف در سراسر دنیا پرده برداشته است .

بنابر این گزارش، دولت امریکا در عملیات‌های گسترده هک کردن دخالت داشته و هر ساله ده‌ها میلیون‌ها دلار به حملات سایبری و فعالیت‌های جاسوسی سایبری علیه کشورهای مختلف سراسر دنیا اختصاص می‌دهد .

 

جنگ سایبری آمریکا

بنابر مقاله اخیر جوزف من، خبرنگار امریکایی، کاخ سفید و پیمان‌کاران وزارت دفاع امریکا به طور گسترده از « نقص‌های امنیتی» در کامپیوترهای کشورهای خارجی برای حملات گسترده جاسوسی سایبری و جنگ تهاجمی سایبری، سوء استفاده کرده‌اند.

 

جوزف من در گزارش خود خاطر نشان می‌کند، امریکا به شدت در زمینه کشف، شناسایی و بهره برداری از حفره‌های امنیتی و دسترسی به سیستم‌ها و شبکه‌های بین‌المللی هدف، سرگرم سرمایه گذاری است .

 

در مقاله جوزف من آمده است، « امریکا به یکی از بزرگترین مشتریان بازار رو به رشد خاکستری (بازار توزیع کنندگان و دلالان غیرمجاز) جایی که هکرها و شرکت‌های امنیتی ابزار سرقت اطلاعات کامپیوتری را می‌فروشند، تبدیل شده است.»

 

این خبرنگارامریکایی همچنین یادآور شد، بخشی عظیمی از تلاش‌های فعلی سایبری امریکا، شامل هک کردن علمیات‌هایی است که هدف آن‌ها تخریب کامپیوترهای دیگر کشورهاست .

 

در این مقاله آمده است،« محققان کامپیوتری در بخش دولتی و خصوصی می‌گویند، دولت امریکا عمدتا از طریق پیمانکاران دفاعی به یکی از با نفوذترین بازیگران در تقویت این روند پنهانی تبدیل شده است، روندی در بازار تجاری ابزارها که به مخرب‌ها موسوم است و از طریق حفره‌های امنیتی به کامپیوترها رخنه می‌کنند.»

 

این خبرنگار امریکایی نوشت، « مخرب‌ها در بیشتر موارد نقش حیاتی دارند اما درعین حال به عنوان عوامل قابل جابجایی در درون برنامه‌های بزرگتر عمل می‌کنند. این برنامه‌ها می‌توانند رمز ورود حساب‌های تجاری را سرقت کرده ویک آی فون را به یک وسیله شنود تغییر دهند و یا در مورد استاکس نت (بدافزار یارانه‌ای) یک تاسیسات هسته‌ای را هدف عملیات خرابکارانه قرار دهند .»

 

به گزارش شرکت نرم افزاری امینتی McAfee، امریکا بیشترین بوت‌نت‌ها و یا ارتش‌های زامبی- مجموعه‌ای از کامپیوترهای مرتبط با اینترنت- را که برای تولید اسپم ( پیام الکترونیکی بدون درخواست گیرنده که برای افراد بی‌شمار فرستاده می‌شود) و ویروس‌های انتقال دهنده (برنامه سرور پیام که پیام‌های الکترونیکی شخص ثالث را دریافت و آن‌ها را برای دیگر کاربرها ارسال می‌کند) در اختیار دارد و سرورهایی را که برای هک کردن کامیپیوترها در سراسر دنیا استفاده می‌شوند، کنترل می‌کند.

 

اطلاعات شرکت مخابراتی آلمان Deutsche Telekom نشان می‌دهد که بیشتر حملات علیه شبکه‌های این شرکت از امریکا صورت گرفته است.

 

به گزارش شرکت HostExploit, مستقر در امریکا، که تخلفات اینترنتی را شناسایی و افشا می‌کند، امریکا مخرب‌ترین سرورها را در دنیا دارد.

 

به گزارش رسانه‌های چینی، در فاصله سپتامبر ۲۰۱۲ میلادی و مارس همان سال، ۸۵ وب‌سایت دولتی و غیر دولتی چین هک شدند که ریشه ۳۹ مورد این حملات در امریکا بود.

 

مقام‌های رسمی چین همچنین می‌گویند، سرورهای مستقر درامریکا، در همین دوره زمانی، ۷۳ درصد از حملات سایبری علیه شهروندان چینی را انجام داده‌اند.

 

پرس تی وی


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر