۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۳۰۰۸
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی خبر داد
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی از رصد تحرکات رسانه‌ای دشمن خبر داد و گفت: هجمه‌های میکروبی و ویروسی از دیگر شیوه‌های دشمن در راستای ضربه زدن به نظام سلامت افراد جامعه است.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، مصطفی اروجی با اشاره به تعریف کلی پدافند غیرعامل اظهار کرد: مفهوم پدافند غیرعامل شامل تمام اقدامات و پیش‌بینی‌هایی است که در در دوره صلح، جهت پیشگیری از وارد آمدن هر گونه خسارت جانی و مالی توسط دشمن در دوره جنگ صورت می‌گیرد.

وی افزود: برای تحقق این وظیفه خطیر در کشورمان ادارات کل پدافند غیرعامل در استانداری‌های سراسر کشور، فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی با تاکید بر فرهنگ‌سازی و لزوم آشنایی هر چه بیشتر جامعه با مفاهیم پدافند غیرعامل، اظهار داشت: متاسفانه تلقی بیشتر افراد در میان توده مردم و حتی مسئولان به گونه‌ای است که پدافند غیرعامل را به عنوان یک مفهوم مرتبط با جنگ و درگیری می‌شناسند؛ در حالی که کلیه زیرمجموعه‌های این مفهوم، ناظر بر وظایف مردم و مسئولان در دوره صلح است.

اروجی تصریح کرد: به نظر کارشناسان مسائل استراتژیک، کشوری که در دوره صلح به فکر تامین زیرساخت‌ها و پیش‌بینی‌های لازم باشد، در دوره جنگ کمترین تلفات و صدمات جانی و مالی را خواهد داشت.

وی اظهار داشت: در این راستا، پیش‌بینی‌های قابل توجهی شده که بازسازی و ساماندهی پناهگاه‌های شهری بازمانده از دوران جنگ تحمیلی، از آن جمله است؛ البته بیشتر اقدامات و فعالیت‌های این حوزه، با توجه به ماهیت آن، قابل انتشار نیست.

اروجی با بیان این که پدافند غیرعامل محدود به مقابله با جنگ‌های سخت نظامی نیست، خاطرنشان کرد: امروزه، دشمن با ناامید شدن از گزینه‌های نظامی و بی‌اثر بودن تشدید تحریم‌ها و تنگناهای اقتصادی، به حوزه جنگ نرم روی آورده و سعی دارد با بهره‌برداری از امکانات رسانه‌ای و نرم‌افزاری، دست به تغییر باورها و سست کردن اراده مردم، بزند.

وی افزود: در این راستا، رصد تحرکات رسانه‌ای دشمن به خصوص در حوزه سایبری، مورد توجه حوزه پدافند غیرعامل کشور است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی در ادامه اظهار داشت: علاوه بر حوزه‌های جنگ سخت و نرم، هجمه‌های میکروبی و ویروسی از دیگر شیوه‌های دشمن در راستای ضربه زدن به نظام سلامت افراد جامعه است.

اروجی با اشاره به اعتبارات مالی حوزه پدافند غیرعامل، گفت: بخشی از اعتبارات اداره کل پدافند غیرعامل شامل اعتبارات جاری بوده و علاوه بر این، درصدی از اعتبارات هر دستگاه نیز متناسب با عملکرد آنها به حوزه پدافند غیرعامل اختصاص یافته است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر