۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۲۹۷۶۰
مرادی در مصاحبه زنده برنامه تلویزیونی گفت :
مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری گیلان با اشاره به اینکه بشر از بدو خلقت همواره با بحران و بلایا مواجه بوده است و این موضوع همچنان ادامه خواهد داشت.
به گزارش پایداری ملی، امیر مرادی مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری گیلان با اشاره به اینکه بشر از بدو خلقت همواره با بحران و بلایا مواجه بوده است و این موضوع همچنان ادامه خواهد داشت گفت: این بلایا ممکن است طبیعی و یا دست مایه خود بشر است.

وی ادامه داد: بر این اساس ما باید به دنبال این موضوع باشیم که در زمان وقوع بحران چه بکنیم و چگونه خود را از پیش آماده ی مواجهه با آن نماییم. ایشان اظهار داشت: حوادثی که همیشه بوده و است برای ما تلنگری ایجاد می کند که باید در کارهایمان پیش بینی های لازم را برای حالات مشابه انجام دهیم.  متأسفانه در کشورهای در حال توسعه این پیش بینی ها ضعیف است که نتیجه ی آن خسارات و زیان های زیاد جانی و مالی است که در زمان وقوع بحران به وجود می آید.

وی در ادامه گفت :با توجه به  اهداف پدافند غیر عامل  در افزایش آگاهی و توسعه و ارتقاء توانایی درخصوص بررسی تهدیدات حوزه کشاورزی و نقش پدافند غیر عامل در کاهش آسیب ها  ، ما در پدافند غیرعامل به دنبال این هستیم که تهدیدی متوجه مردم نباشد و باید قدرت بازدارندگی، تسهیل در مدیریت بحران موردتوجه قرار بگیرد,اولویت‌بندی و شناسایی مراکز مهم و تأسیسات در حوزه پدافند غیرعامل  را امری ضروری دانست.

مرادی  همچنین از تهیه طرح جامع تهدیدات تخصصی در استان خبر داد و گفت: اقدامات لازم در رابطه با تدوین این طرح در حال انجام است ایشان افزود: آمادگی و هماهنگی بین دستگاه ها در زمان بروز حادثه و فرهنگ سازی جامعه تولید کنندگان بخش کشاورزی از مهم ترین برنامه های پدافند غیرعامل  در حوزه کشاورزی بود و با  بیان اینکه ارتقاء نظام مدیریتی و اثربخشی در شرایط بحران از اهداف پدافند غیرعامل است، تاکید کرد: فرهنگ سازی و ایجاد باور عمومی درخصوص تاثیر پدافند غیر عامل درکاهش و به حداقل رساندن تهدیدات دشمن تاثیرگذار خواهد بودوپیش بینی و پایدار سازی زیرساخت ها در برابر تهدیدات، آسیب پذیری مراکز حیاتی را کاهش می دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر