۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۷
کد خبر: ۲۹۷۱
رییس دانشگاه امیركبیر :
رییس دانشگاه صنعتی امیركبیر گفت: فاز مطالعاتی پروژه كلان طراحی و ساخت سفینه حامل موجود زنده تا پایان امسال به اتمام می رسد و براساس برنامه ریزی های انجام شده این سفینه تا چهارسال آینده ساخته می شود.

هفته گذشته تفاهم نامه ای برای اجرای طرح ملی 'طراحی و ساخت سفینه حامل موجود زنده به فضا' بین دانشگاه صنعتی امیركبیر، سازمان فضایی و شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) به امضا رسید.
دكتر 'علیرضا رهایی' رییس دانشگاه صنعتی امیركبیر در مورد مفاد این تفاهم نامه گفت: دانشگاه امیركبیر به عنوان دانشگاه محوری در این طرح فعالیت می كند و محققان این دانشگاه فناوری های لازم برای طراحی و ساخت سفینه حامل موجود زنده به فضا را تولید می كنند .
وی افزود: براساس این تفاهم نامه سازمان فضایی به عنوان كارفرما و سازمان بهره بردار تعیین شده است. مدت اجرای این طرح بین 4 تا 5 سال درنظر گرفته شده است . مطالعات فاز نخست اجرای این طرح تا پایان سال 92 به اتمام می رسد و بدین ترتیب فاز دوم اجرای طرح آغاز می شود و دو سال آینده نیز برای اجرای این فاز درنظر گرفته شده است .
رهایی با اشاره به طراحی و ساخت ماهواره دانشجویی 'آت ست' گفت: مراحل نهایی پروژه ساخت ماهواره آت ست به پایان رسیده است و پرتاب آن بسته به آماده شدن پرتابگر است از این رو پیش بینی می شود این ماهواره در فصل بهار و یا تابستان امسال پرتاب شود.
رییس دانشگاه امیركبیر همچنین در مورد همكاری این دانشگاه در پروژه طراحی و ساخت ماهواره ناهید اظهار داشت: ماهواره ناهید نیز از پروژه های مشترك سازمان فضایی و دانشگاه امیركبیر است و هم اكنون فاز مطالعاتی این پروژه به دانشگاه امیركبیر سپرده شده و در حال انجام است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر