۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۲۹۶۳۵
به روز بودن و آموزش همگاني يكي از مهمترين راه هاي پيشگيري و كاهش خسارات جاني و مالي است.

در اين دوره كه با حضور مديركل پدافند غيرعامل، معاون فرمانداري شهرستان چگني، مديركل پدافند غيرعامل و كليه مديران و معاونين دستگاه هاي اجرايي شهرستان برگزار گرديد.

سيف مديركل پدافند غيرعامل استان با بيان اينكه منشا تهديدات حوزه مديريت بحران و پدافند غيرعامل متفاوت مي باشند، اظهار داشت: در حوزه پدافند غيرعامل منشا تهديدات تفكر انساني به صورت عامدانه و به قصد ايجاد خسارت هاي جاني و مالي مي باشد لذا توجه خاص به اين حوزه با توجه به تغييرات مكرر روش هاي دشمن در تهديد زيرساخت ها و همچنين توسعه مستمر تكنولوژي بسيار مهم خواهد بود.

برگزاري دوره آموزشي پدافند غيرعامل در شهرستان چگني

وی همچنين تهديدات حوزه پدافند غيرعامل را برخلاف تهديدات حوزه مديريت بحران غيرقابل پيش بيني دانست و يكي از مهمترين راه هاي پيشگيري و كاهش خسارات جاني و مالي را به روز بودن و آموزش همگاني عنوان كرد.

در ادامه مديركل پدافند غيرعامل به آموزش اصول و مباني دو حوزه پدافند سايبري و پدافند زيستي پرداخت و خاطرنشان كرد: استفاده از اينترنت و فضاي مجازي امري اجتناب ناپذير بوده و تنها راه عدم آسيب پذيري در اين حوزه تامين امنيت سخت افزاري، نرم افزاري و آموزش افراد در شناسايي تهديدات مي باشد.

وی همچنين با اشاره به خطرات حوزه بيوتروريسم به ايجاد آزمايشگاه هاي ساخت سلاح هاي بيولوژيك توسط دشمن به عنوان خطري بالقوه پرداخت و از كليه دستگاه هاي اجرايي درخواست نمود كه تهديدات موجود در اين حوزه را به دقت رصد و پايش كرده و حداكثر توان خود را به منظور كاهش خسارات احتمالي ناشي از آن به كار گيرند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر