۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۲۹۶۰۴
رئيس پليس فتا استان كرمان:
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان کرمان، یکی از مشکلات گذشته کشور را بهره‌برداری دشمن از بلاتکلیفی فضای سایبری دانست و گفت: تمهیدات لازم برای مقابله با این تهدیدات اندیشیده شده است.
به گزارش پایداری ملی، سرهنگ امین یادگارنژاد در نشست مشترک پدافند سایبری پلیس فتا فرماندهی انتظامی و سازمان انتقال خون استان کرمان اظهار کرد: در حال حاضر تعاملات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و نظامی در همه ابعاد در فضای سایبر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بدون شک هرگونه چالش و تهدید در فضای سایبر بر امنیت ملی و وجوه مختلف جامعه تاثیر خواهد گذاشت.

سرهنگ یادگارنژاد گفت: بسیاری از تهدیدات زیرساخت‌های حیاتی نیز از فضای مجازی نشات گرفته که از آن جمله می‌توان به بهره‌برداری روز افزون گروه‌های تروریستی از فضای مجازی، وجود سازمان رزم سایبر در کشورهای متخاصم و استفاده از بدافزارها و سلاح‌های سایبری علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

وی به اهمیت پدافند سایبری اشاره و بیان کرد: در این راستا پلیس فتا اقدام به شناسایی نقاط ضعف و تهدیدات موجود کرد که سازمان انتقال خون در این زمینه همکاری بسیار خوبی داشت.

این مقام ارشد انتظامی ارتقای آمادگی دفاعی و بازدارندگی در برابر حملات سایبری برای داشتن امنیت مناسب در جامعه را از اهداف پلیس فتا ذکر کرد.

شایان ذکر است سناریوی این همایش بر اساس کار کارشناسی و شناخت نقاط ضعف سازمان‌های حیاتی از سوی پلیس تدوین شد و پلیس فتا با استفاده از توان تخصصی نیروهای خود توانست نقاط ضعف را شناسایی و راهکارهای رفع آنها را تدوین کند و این مشکلات با همکاری بسیار خوب سازمان انتقال خون برطرف شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر