۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۲۹۵۶۹
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان:
جلسه شورای پدافند غیر عامل استان کرمان روز سه شنبه چهاردهم شهریور ماه جاری، با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، حمید ذکاء اسدی در جلسه شورای پدافند غیرعامل که در سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد، در سخنانی گفت : با توجه به شواهد سه ساله اخیرو فعالیت مستمر مدیران اجرایی در برگزاری جلسات، کمیته ها و کارگروه های مرتبط با مباحث پدافند غیرعامل و همکاری صداسیما و رسانه ها در ابعاد مختلف؛ ضرورت و شناخت پدافند غیرعامل بر کسی پوشیده نیست.

ذکاءاسدی با اشاره به موضوع پدافند غیرعامل در بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اظهار داشت: از آنجا که پدافند غیر عامل مصون سازی دارایی هاست، بایستی پیش بینی های لازم را در زمینه های مختلف انجام دهیم تا در رخدادهای طبیعی و انسان ساز دچار مشکل نشویم.

اجرای طرح پدافند غیرعامل به اداره استان در زمان وقوع تهدیدات و بروز بحران کمک می نماید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان افزود: وضعیت جغرافیایی و وسعت استان کرمان ممکن است منجر به بروز تهدیدات و مخاطراتی برای آن گردد که به حول و قوه الهی و با خلاقیت ، تلاش و مدیریت استاندار و مدیران جهادی استان، استان کرمان به دور از حواشی و ایجاد حساسیت در زمینه های امنیتی، پدافندی، اجتماعی و اقتصاد مقاومتی توانسته است الگویی مناسب در سطح کشور باشد.

حمید ذکاءاسدی ادامه داد: اجرای طرح جامع پدافند کرمان که به اهتمام مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری و همکاری مجموعه سازمان پدافند غیرعامل کشور تهیه شده است می تواند به اداره استان در زمان وقوع تهدیدات و بروز بحران کمک نماید.

دکتر شمسایی مشاور طرح جامع پدافند غیرعامل نیز ضمن ارائه کلیات طرح، اهداف، رسالت ها و ابهامات طرح مذکور را بیان کرد.

در ادامه  معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور با ارائه توضیحات تکمیلی در خصوص لزوم اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل گفت: مدیران دستگاه های اجرایی و رؤسای کارگروه های یازدگانه بایستی سیاست های کلی ابلاغی نظام در حوزه پدافند غیرعامل را سرلوحه کارخود قرار داده و با دست پر و احاطه کامل به مباحث پدافند غیرعامل نسبت به برگزاری جلسات کارگروه ها و کمیته های مربوطه اقدام نمایند.

در این جلسه همچنین پیمان سلاجقه مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان، توضیحاتی را در خصوص روند تکمیل طرح جامع پدافند غیرعامل و انتخاب استان کرمان بعنوان پایلوت کشوری ارائه نمود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر