۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۲۹۴۱
يک کارشناس سياست خارجي:
يک کارشناس سياست خارجي گفت: کمک‌هاي به اصطلاح بشردوستانه غرب به معارضين در قالب تسليح تروريست‌ها انجام مي‌شود بنابراين ايالت متحده سياست دوگانه‌اي را درقبال سوريه به ‌کار صورت گرفته است.
حسين معين‌آيادي با اشاره به  عقب‌نشيني مقامات آمريکا در بيان مواضع خود نسبت به سوريه گفت: با توجه به اينکه کري در ديدار با ولاديمير پوتين اعلام کرد واشنگتن با رويکرد مسکو درباره سوريه موافقت مي‌کند هم‌اکنون شاهد تغيير گفتمان ايالات متحده نسبت به سوريه هستيم.

وي تصريح کرد: آمريکا هم‌اکنون به منطق ايران و روسيه براي انتقال مسالمت‌آميز قدرت در سوريه رسيده چرا که اگر مخالفين قدرت سياسي در سوريه را به دست بگيرند شاهد واگرايي در اين کشور مي‌شويم.  
 
معين‌آبادي در ادامه اظهار داشت: دولت قانوني در سوريه يک دولت ملي است اما اگر معارضين به قدرت برسند دولت‌هاي قومي بر سر کار مي‌آيند و اين امر نمي‌تواند منافع آمريکا را تامين کند.
 
اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطرنشان کرد: به احتمال فراوان دولتي که در آينده در سوريه شکل مي‌گيرد يک دولت ائتلافي باشد چرا که معارضين سوري به‌دنبال حضور در صحنه سياسي کشورشان هستند اما کمک‌هاي به اصطلاح بشردوستانه غرب به معارضين در قالب تسليح تروريست‌ها انجام مي‌شود بنابراين ايالت متحده سياست دوگانه‌اي را درقبال سوريه به ‌کار صورت گرفته است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر