۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۲۹۲۶
استانداراصفهان:
ذاکر اصفهانی تاکید کرد: پدافندغیرعامل و دفاع زیستی یک موضوع بین رشته ای است و همه دستگاه ها و نهادها باید در آن نقش داشته باشند.
علیرضا ذاکراصفهانی استاندار اصفهان صبح امروز در همایش ˈدفاع زیستی و فرصت ها و تهدیدهاˈکه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار گردید اظهار کرد: بیوتروریسم یکی از انواع حملات تروریستی است که با انتشار مغرضانه عوامل بیولوژیکی می تواند عامل نابودی و ویرانگری میان انسان، حیوان، گیاه و محیط زیست باشد.

وی افزود: این موضوع به گونه ای جدید و به گونه ای موضوعی قدیمی است زیرا در برخی منابع آکادمیک با عنوان مسائل راهبردی و معاصر مطرح شده است.

استاندار اصفهان گفت: بویژه در سال های بعد از جنگ جهانی دوم و دوران جنگ سرد و به میدان آمدن سلاح های هسته ای موضوع دفاع زیستی موضوعیت پیدا کرد.

ذاکر تاکید کرد: در سال های اخیر موضوع سلاح های بیولوژیکی و میکروبی نیز وارد این عرصه شده زیرا بسیاری از کشورها به دلیل بعد تخریبی بالای سلاح های هسته ای و حفظ و نگهداشت آسان تر سلاح های میکروبی این نوع را انتخاب کرده اند.

وی اضافه کرد: ایران نیز از فضای جدید جدا نیست و باید پیش از وقوع هر حادثه ای پیش بینی های لازم برای آن صورت بگیرد.

ذاکر اصفهانی گفت: کشور باید متناسب با تغییر فشارها و تهدیدات بین المللی برنامه ریزی داشته باشد.

استاندار اصفهان با اشاره به کتابˈجامعه کلنگیˈ افزود: در ایران برنامه ریزی ها و سیاست ها مانند ساختمان عمر 30 تا 40 ساله دارند و برنامه ریزی صدساله برای آن ها صورت نمی گیرد.

وی گفت: حداکثر نگاه سرمایه گذاران ما نیز چندان طولانی نیست در حالیکه نگاه کلان بویژه در زمینه کاهش تهدیدات نگاه درازمدت می طلبد.

به گفته وی امروز سرعت رشد سلاح های جدید به اندازه دانش فنی بشر بسیار بالاست و سلاح های میکروبی جدید می تواند مشکلات و مخاطرات بی شماری برای انسان، دام و گونه های کشاورزی به وجود آورد.

وی تاکید کرد: پدافندغیرعامل و دفاع زیستی یک موضوع بین رشته ای است و همه دستگاه ها و نهادها باید در آن نقش داشته باشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر