۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۲۸۷۶۸
مدیر‌کل پدافند غیر‌عامل استانداری همدان:
مدیر‌کل پدافند غیر‌عامل استانداری همدان از اختصاص اعتبار ۲۰۰ میلیون تومانی به منظور تأمین طرح پدافند غیرعامل در همدان خبر داد و گفت: نخستین همایش در حوزه زیستی و سایبری ۱۷ مرداد ماه با حضور مهندسان در استان همدان برگزار می‌شود.
به گزارش پایداری ملی، هاشم صوفی ظهر امروز در جلسه شورای پدافند غیر‌عامل استان همدان در رابطه با برنامه‌های در نظر گرفته شده حوزه پدافند غیر عامل در سال 96، اظهار داشت: اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل استان همدان با حمایت استاندار و معاون امنیتی، سیاسی استانداری همدان در دستور کار قرار گرفته است.

صوفی با اشاره به اینکه همایش‌هایی در زمینه‌ زیستی، سایبری و غیره در سال 96 برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: نخستین همایش در تاریخ 17 مرداد ماه با حضور مهندسان در استان همدان برگزار می‌شود.

وی در رابطه با وظیفه‌ی اداره آموزش و پرورش استان نیز در این برنامه‌‍ریزی‌ها، گفت: آموزش‌های لازم به مربیان آمادگی دفاعی و مربیان پرورشی داده شده و همچنین تشکیل کلاس‌های آموزشی برای تمام دستگاه‌ها و شهرستان‌ها برعهده این اداره است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری همدان از تامین اعتبار 200 میلیون تومانی به منظور تامین طرح پدافند غیرعامل برای نخستین بار در استان همدان خبر داد.

صوفی در رابطه با پایلوت قرار گرفتن استان همدان تصریح کرد: دوره‌های آموزشی و آموزش مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت‌های مهندسی استان‌های همدان، کردستان و لرستان از سوی سازمان پدافند غیرعامل نیز از دیگر برنامه‌های سال 96 است.

رئیس مجتمع دانشگاهی پدافند غیر‌عامل در ادامه این جلسه گفت: برای اجرایی شدن طرح جامع پروژه پدافند غیر‌عامل استان همدان به همکاری بخش‌های مختلف استان نیاز داریم.

رضا حسنوی اظهار داشت: در حال حاضر موضوع پدافند غیر‌عامل، حفظ دارایی‌های مادی و معنوی، سخت و نرم در سطح کشور و استان‌هاست.

رئیس مجتمع دانشگاهی آمایش و پدافند غیر‌عامل با اشاره به اینکه امروزه تهدیدات به صورت جدی و همه‌جانبه هستند، گفت: تهدیدات در حوزه سایبری، زیستی، تغذیه، کشاورزی و فیزیکی‌است که تحت تأثیر تهدیدات انسان‌ساخت و دشمان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه باید این امر مهم را بپذیریم که در حال حاضر تهدیدات بسیار جدی هستند، عنوان کرد: شرایط ایجاد شده ایجاب می‌کند که تحقیقات و بررسی‌های لازم را در زمینه تهدیدات انجام دهیم تا شناخت کامل بر روی تهدیدات داشته باشیم.

حسنوی با تاکید بر اینکه تکنولوژی با سرعت بسیار در حال تغییر و پیشرفت است، افزود: سال 84، مصادف با شکل‌گیری کمیته دائمی پدافند غیر‌عامل، شاهد همکاری‌های لازم از سوی نهادهای حاکمیتی بوده‌ایم و فعالیت‌های خوبی در کشور و استان‌های مختلف انجام شده است.

رئیس مجتمع دانشگاهی آمایش و پدافند غیر‌عامل با بیان اینکه دانشگاه مالک‌اشتر که از مجموعه‌های وزارت دفاع است، در حال حاضر مجتمع دانشگاهی آمایش و پدافند غیر‌عامل را در دست فعالیت دارد، گفت: این مجموعه 250 دانشجو کارشناسی ارشد و 15 دانشجوی دکتری را پوشش داده است.

وی در رابطه با معرفی این دانشگاه، افزود: در زمینه‌ی آموزش‌های کوتاه و بلند مدت نیز توانمندی خوبی ایجاد شده است که در همین مجموعه چند پروژه ملی به پایان رسیده است.

حسنوی با اشاره به پروژه‌های طرح جامع خراسان رضوی و طرح جامعه مشهد مقدس، عنوان کرد: این دو پروژه با فعالیت عمیق 4 ساله به پایان رسیده است و امیدواریم که بتوانیم طرح جامع پدافند غیر‌عامل استان همدان را نیز در کوتاه‌ترین زمان به سرانجام برسانیم.

رئیس مجتمع دانشگاهی آمایش و پدافند غیر‌عامل با بیان اینکه تجربه‌ی به دست آمده از پروژه‌های طرح جامع خراسان رضوی و مشهد مقدس اینگونه نشان می‌دهد که به انتقال و تصمیم‌گیری درمورد اطلاعات نیازمندیم، تصریح کرد: برای شروع طرح جامع پروژه پدافند غیر‌عامل استان همدان نیز به همکاری بخش‌های مختلف استان نیاز داریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر