۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۲۸۵۸
رئیس دانشگاه شهید بهشتی اعلام کرد؛
تقویت حوزه فن آوری و ورود آن به علوم شناختی به طور موثری در مباحث علوم شناختی و ارتقاء عملکردهای زندگی می تواند محسوب می شود.
وزیر تهرانچی ریاست دانشگاه شهید بهشتی تهران در پنجمین همایش بین المللی علوم شناختی افزود: علوم شناختی علم نوپایی است که رویکرد این علم بر گرفته از ادیان وحیانی و آموزه های دینی است که در حیطه های ادراک ، استدلال ، یادگیری و  انسان را رصد می کند .

وی اظهار داشت در بررسی علوم شناختی و فن آوری شناختی باید به نگاه علم جدید که یک نگاه تصرفی درطبیعت  انسان  و پیرامون انسان است باید توجه کرد.
 
وی با اشاره به نوپا بودن علوم شناختی افزود: طی 40 سال اخیر رویکرد علم جدید و مبحث علوم شناختی و حیطه های ادراک ، استدلال ، یادگیری و غیره را بررسی می کند وباید بدانیم فناوری شناختی در دوران علم جدید دوران اولیه خود را می گذراند.
 
تهرانچی با اشاره به آیات قرآن کریم ، افزود: ابعاد شناختی در قرآن کریم کاملا مشهود است و ما بایستی هوشیار باشیم که پیشرفت فناوری علوم شناختی ما را مدهوش خود نکند و محور آن افق های دیگری را جهت ارتقاء سلامت برای جامعه فراهم کند.
 
وی در پایان گفت: ما برای پژوهشکده شناختی در دانشگاه شهید بهشتی اهمیت زیادی قائل هستیم و امید داریم بتوانیم در آینده این علم ، به عنوان دانشگاههای برتر ایران گام برداریم .
 
وی گفت :بیش از 500مقاله به پنجمین همایش علوم شناختی ارسال شده که 206 مقاله پذیرفته شده است و حاوی دستاوردهای ارزشمندی  در حیطه علوم شناختی هستند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر