۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۲۸۳۹
ویتنام اعلام کرد: سرمایه گذاری فرانسه به ویتنام کمک کرد تا این کشور روز گذشته اولین ماهواره سنجش از راه دور خود را از مرکز پرتاب کورو واقع در گویان فرانسه به مدار زمین ارسال کند.
به گزارش از خبرگزاری شینهوا؛ ماهواره سنج از راه دور VNREDSat-1 با سرمایه کل 3/73 میلیون دلار از طرف دولت فرانسه و سرمایه 1/3 میلیون دلاری از طرف ویتنام ساخته شده است.

گزارش آکادمی علوم و فناوری ویتنام نیز دراین زمینه حاکی است: ماهواره VNREDSat-1 که توسط شرکت فرانسوی «آستریوم اس.ای.اس» طراحی و ساخته شده است زمانی که در مدار زمین قرار گیرد به ویتنام اجازه می دهد تا تصاویری با وضوح بالا از وزارتخانه ها، سازمان ها ، شهرستان ها و شهرها داشته باشد.

مسوولان ویتنامی اعلام کردند: این ماهواره 260 پوندی (117 کیلوگرمی) که طول عمر کاری پنج ساله دارد، به دولت ویتنام کمک می کند تا با بلایای طبیعی و تغییر وضعیت آب و هوا مقابله کند.

ویتنام آوریل سال گذشته پرتاب نخستین ماهواره خود را جشن گرفت. ماهواره 300 میلیون دلاری «ویناست-1»که بوسیله شرکت امریکایی «لاکهیدمارتین» برای انتقال داده های مخابراتی، اینترنت، سیگنال های رادیو تلویزیون ساخته و به فضا پرتاب شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر