۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۲۸۳۴۲
معاون فرماندار بناب گفت: تغییرات جوی غیرقابل پیش بینی است و ما هر لحظه باید آمادگی لازم را برای مدیریت حوادث و بحران های احتمالی داشته باشیم.
به گزارش پایداری ملی، امین رفیعی  بعد از ظهر امروز در جلسه مشترک شورای هماهنگی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرستان بناب با اشاره به اتفاق جاری شدن سیل در شهرستان‌های آذرشهر و عجب‌شیر که علاوه بر وارد کردن خسارت‌های زیاد به زیرساخت‌ها، اراضی کشاورزی و راه‌ها باعث از دست دادن جان ۴۲ نفر از هموطنان عزیزمان شد؛ اظهار کرد: احتمال وقوع چنین حوادثی متصور است لذا باید تمام دستگاه‌ها اولویت کارهای خود را به حل بحران اختصاص دهند و تمام امکانات موجود در سطح شهرستان باید در اختیار مدیریت بحران قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امکانات ادارات شهرستان محدود است؛ افزود: آمادگی برای مقابله با بحران از اهمیت خاصی برخوردار است و همه دستگاه‌های اجرایی باید از قبل برای مقابله با حوادث احتمالی برنامه ریزی کنند و با یکدیگر هم افزایی و تعامل داشته باشند.

معاون فرماندار بناب با اشاره به اقدامات دولت در بحث آزادسازی مسیر تصریح کرد: در سال‌های گذشته دولت اعتبارات خوبی در این بخش اختصاص داده و اقدامات مناسبی در خصوص پاکسازی حریم رودخانه‌ها و آزادسازی مسیر انجام  داده است ولی با وجود این اقداماتی که در شهرستان صورت گرفته باید آمادگی خود را برای حوادث احتمالی از جمله وقوع سیل افزایش دهیم.

رفیعی در ادامه سخنان خود با اشاره به وجود عرصه‌های منابع طبیعی و گندم زارها در منطقه و با توجه به گرمای منطقه احتمال آتش سوزی در این مناطق وجود دارد که باید ضمن اقدام پیشگیرانه آمادگی مقابله با هرگونه حریق در این مزارع و مناطق را داشته باشیم.

وی به افزایش حملات سایبری اشاره کرد و از تمام دستگاه‌های اداری شهرستان خواست هماهنگی لازم برای مقابله با حملات بحث سایبری صورت پذیرد.

گفتنی است، شهرستان ۱۴۰ هزار نفری بناب در ۱۱۰ کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده و یکی از مناطق مستعد برای وقوع سیل و همچنین حریق های فصلی در کشتزارهای منطقه به دلیل افزایش ناگهانی و خارج از معمول دمای هوا به شمار می‌آید


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر