۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۲۸۰۷۹
استاندار آذربایجان شرقی خبر داد:
جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی گفت: رزمایش زیستی در استان با هدف پیشگیری از حملات بیولوژیکی در تابستان امسال برگزار خواهد شد.
به گزارش پایداری ملی، اسماعیل جبارزاده در جلسه شورای پدافند غیرعامل با اشاره به برگزاری رزمایش زیستی در استان گفت: رسانه ها در این خصوص اطلاع رسانی کنند که این رزمایش در جهت آماده سازی توان دفاعی در برابر تهدیدات احتمالی است.

جبارزاده تاکید کرد: تهدید همیشه در کمین تمام ملت هاست و آن ملتی برنده و پیروز است که نسبت به این تهدیدات از قبل تمهیدات و مقدمات لازم را آماده کرده باشد تا در صورت تبدیل به فعل شدن تهدیدات بلافاصله پیشگیری و مبارزه کند. وی گفت: اگر در اوایل انقلاب ترور توسط منافقین انجام می شد امروز شکل ترور می تواند به صورت حمله های بیولوژیکی و هسته ای و شکل های مختلف باشد.

استاندار آذربایجان شرقی اظهارکرد: باید در مقابله با انواع تهدیدات تروریستی , و بیوتروریستی در همه بخش ها از آمادگی کامل برخوردار باشیم.

وی تاکید کرد: هر تهدیدی در استان شناسایی می شود باید بلافاصله نحوه مقابله و دفاع از آن در استان عملیاتی می شود و هیچ جای تعللی وجود ندارد.

وی اظهار کرد: پدافند غیرعامل براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری یک اصل همیشگی است و باید در تمام نهادها و دستگاه ها و حتی مردم آموزش داده شود که چگونه در ایام غیر جنگ خود و دارایی هایشان را حفظ کنند.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: سال گذشته بحث آنفلونزا و بیماری تب برفکی در استان رخ داد که دستگاه ها تخصصی به خوبی بدان ورود کردند و قرارگاه زیستی نیز اقداملات موثری انجام داد. 
جبارزاده خاطرنشان کرد: نبود منابع و اعتبارات دلیلی بر تعلل نیست و مقابله با تهدید وظیفه مئسول دستگاه مرتبط است و هیچ عذرو بهانه ای قبول نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز ضمن تشریح رزمایش زیستی در استان گفت: دانشگاه علوم پزشکی با همکاری اعضای قرارگاه زیستی استان آماده برگزاری این رزمایش در استان است. دکتر صومی گفت: نظر به اهمیت حملات بیولوژیکی، برگزاری رزمایش زیستی در استان کاری بجا و ضروری است و می تواند میزان آمادگی ما را در حین مواجهه با تهدید نشان دهد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر