۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۲۷۹۹۰
عسکری، مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی:
چهارمین جلسه قرارگاه پدافند زیستی با محوریت تب کریمه کنگو در سالن جلسات استانداری به ریاست مجید عسگری مدیرکل پدافند غیرعامل و با حضور سایر اعضا با هدف پیگیری اقدامات انجام شده برگزار شد

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، چهارمین جلسه قرارگاه پدافند زیستی با محوریت تب کریمه کنگو در سالن جلسات استانداری به ریاست جناب آقای مجید عسگری مدیرکل پدافند غیرعامل و با حضور سایر اعضا با هدف پیگیری اقدامات انجام شده برگزار شد. در ابتدای جلسه عسگری ضمن عرض خوش آمدگویی و مطرح نمودن موضوع جلسه تحت عنوان تب کریمه کنگو هدف از برگزاری این جلسه را رصد، پیشگیری و پشتیبانی از برخورد احتمالی دراین حوزه دانست.

برگزاري چهارمين جلسه قرارگاه پدافند زيستي با موضوع تب كريمه كنگو

وی در این جلسه به گزارش اجمالی در خصوص بازدید های انجام شده در شهرستان های خمین و دلیجان و مشکل پیش سردخانه پرداخت و گفت: طبق گزارش های واصله مشکل پیش سردخانه ها برطرف شده است.

عسکری از همایش قرارگاه زیستی استان یاد کرد و اظهار داشت: در این همایش مجموعه کاملی از مدیران شبکه بهداشت و درمان و علوم پزشکی، صنعت و معدن، جهاد کشاورزی، بخشداران و مجموعه دامپزشکی و روسای شهرستانی حضور داشتند که با توصیه ها و نکات و توضیحات لازم به بخشداران همراه بود.

در ادامه ی این جلسه دکتر شانقی مدیرکل اداره دامپزشکی با ابراز خوشنودی از عدم مشاهده ی این بیماری در استان گفت: آموزش و اطلاع رسانی از مهمترین اقداماتی است که در هفته های اخیر انجام شده که از مهمترین آن میتوان به پخش برنامه های رادیویی و تلویزیونی استانی به مدت 45 دقیقه و یک ساعت اشاره کرد که در آن به راه های پیگشیری و انتقال و مقابله با بیماری کریمه کنگو پرداخته شد.

وی به  فعال سازی پیش سرد خانه شهرستان خمین و دلیجان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه بیماری هنوز در سطح استان بروز پیدا نکرده و گزارشی نداشتیم.

وی در ادامه از پیشنهادی برگزاری رزمایش مشرک مقابله با تب کریمه کنگو خبر داد و گفت: این رزمایش با کمک اداره کل پدافند غیرعامل استان تهیه شده است که بین  دامپزشکی و مرکز بهداشت مشترک است که به زودی در یکی از شهرستان های استان انجام می شود.

شانقی در پایان صحبت های خود بیان کرد که بحث آخر در مورد ساماندهی کشتارگاه اراک است که مقرر است پیگیری لازم انجام شود و نواقص احتمالی را برطرف کنیم که مشکل بهداشتی خاصی را دراین زمینه نداشته باشیم.

در پایان عسگری مدیرکل پدافند غیرعامل ضمن تقدیر و تشکر از پویایی اعضای قرارگاه پدافند زیستی و با تاکید بر تداوم جلسات و برگزاری آن به صورت ده روز یک بار عنوان داشت: با توجه به فصل گرما و خطرات بیماری های ویروسی مثل تب کریمه کنگو، آنفلانزای مرغی، و چند بیماری مهم دیگر آمادگی لازم را در استان حفظ کنیم و پیگیری های لازم را در این حوزه داشته باشیم.

وی افزود یک موضوعی که من فکر می کنم یک مقدار به آن کم توجه کردیم و به بخشدارها هم تاکید کردم، نقش دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهاست که در این موضوع و موضوعات مشابهی که احتمال دارد پیش بیاید باید کارکرد مفیدی داشته باشند. در موضوعات مختلف باید پیگیری های لازم را داشته باشیم و از نقش شوراها و دهیاران استفاده کنیم. در پایان عسگری تداوم این حرکت و توجه جدی به بحث آموزش منظم را افق پیش روی قرارگاه پدافند زیستی دانست.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر