۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۲۷۷۷۹
مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت : 10 بیمار مشکوک به تب کریمه کنگو در سطح استان اصفهان شناسایی شده است.
به گزارش پایداری ملی، دکتر کیانوش جهانپور روز سه شنبه اظهار کرد: به جزاین 10 نفر، تا کنون یک نفربه سبب ابتلابه این بیماری جان باخته و یک نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شده است.

وی تاکید کرد: همه بیمارستان های استان اصفهان در آماده باش کامل برای شناسایی موارد مشکوک ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو هستند و مراحل درمانی آن را به طور کامل انجام می دهند.

تعداد موارد مشکوک ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو تا تاریخ هفتم خرداد در استان اصفهان، چهار نفر اعلام شده بود.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مجموعه اقدام های انجام شده در استان درباره بیماری تب کریمه کنگو، اظهار کرد: شرح وظایف واحدهای مختلف بهداشتی و درمانی در این زمینه بر اساس مصوبه های وزارت بهداشت برای همه واحدها در سراسر استان ارسال شده است.

دکتر حمید صانعی افزود: در هر بیمارستان یک رابط علمی در این زمینه مستقر شده است تا نحوه بستری و درمان بیماران مشکوک را تعیین کند و اطلاعات را به طور مرتب به وزارت بهداشت گزارش دهد.

وی با بیان اینکه داروها و امکانات لازم برای بیماران مشکوک تب کریمه کنگو در اصفهان فراهم شده و موجود است، گفت: رئیس شبکه بهداشت هر شهرستان و رئیس هر بیمارستان نیز به عنوان رابط اجرایی مسئول پیگیری وضعیت بیماران مشکوک بستری شده در مراکز درمانی هستند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر دار وزارت بهداشت نیز دیروز خبر داد که در کشور 33 مورد ابتلا به تب کریمه کنگو شناسایی شده اند که سه مورد در استان‌های کرمانشاه، هرمزگان و اصفهان فوت شده‌اند.

محمدمهدی گویا افزود: با اشاره به اینکه کسی به این بیماری دچار می‌شود که با دام سرو کار داشته باشد، خاطر نشان کرد: کسانی که از دام نگهداری می‌کنند ممکن است از طریق گزش کنه‌ای که روی بدن دام قرار گرفته مبتلا به این عفونت شوند.

گویا گفت: کسانی که در معرض ذبح دام قرار دارند بیشتر در معرض این بیماری هستند به ویژه کسانی که از آگاهی لازم برخوردار نیستند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرده است که وضعیت تب کریمه کنگو در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تفاوتی نداشته است.

توصیه شده است که دامی که ذبح می شود تا 24 ساعت در شرایط ویژه و دمای یخچال نگهداری شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر